SEO для мобільних сайтів

Пропонуємо вашій увазі заключну статтю циклу про мобільний оптимізації сайтів (по посиланнях ви можете ознайомитися з першою і другою частинами). Базові правила SEO для мобільних сайтів ті ж, що і для звичайних: створення якісного контенту, правильна настройка CMS, робота з SEO-параметрами сторінок, оптимізація перелинковки. Але є нюанси, на які варто звернути особливу увагу.

Інформація для пошукового робота

По-перше, необхідно повідомити пошуковому роботу про те, що сторінки сайту вміють адаптуватися під дозвіл екрана мобільних пристроїв за рахунок тієї чи іншої техніки. Про те, як це зробити, розказано в попередній публікації. Цей фактор дозволить ресурсу (якщо виконані і інші правила оптимізації) отримати більш високий рейтинг в результатах мобільного пошуку Google.

По-друге, потрібно забезпечити пошуковому роботу доступ до CSS, JavaScript та відеофайлів сайту в Robots.txt. Їх приховування від індексації може призвести до того, що Google неправильно визначить зміст сторінок і вважатиме їх не оптимізованими для мобільних пристроїв (хоча для користувачів контент буде відображатися коректно).

Виявити можливі помилки індексування сторінок допоможуть інструменти Google для вебмайстрів: функція «Подивитись як Googlebot» і сервіс перевірки файлу Robots.txt.

Встановлення перенаправлення

Може виникнути така ситуація, при якій користувач смартфона в процесі завантаженні сторінки побачить на екрані помилку 404 або ж буде перекинутий на абсолютно іншу сторінку сайту (наприклад, на головну). Це відбувається через неправильну настройки переадресації (за допомогою перелинковки або автоматичного редиректа) десктопной та мобільного версій сайту. У першому випадку відсутній зв'язок між основною та альтернативної сторінками, тому сервер повертає на мобільному пристрої помилку 404. У другому - допущені неточності в налаштуваннях відповідності контенту (наприклад, всі сторінки десктопной версії ведуть на головну мобільного).

Обов'язково зверніть увагу на цей момент і перевірте, чи правильно сервер відпрацьовує переадресацію і потрапляють ваші мобільні користувачі на цільову сторінку. Зробити це можна за допомогою звіту про помилки сканування в інструментах для вебмайстрів Google.

Оптимізація мультимедійного контенту

Браузери мобільних пристроїв не підтримують відео та інші типи анімованих файлів, що відтворюються за допомогою flash-плеєра і програвачів з закритим вихідним кодом (авторське ПЗ). Тому сайти, які використовують дані технології, будуть відображатися з помилками на екранах смартфонів і планшетів

Щоб не втратити з цієї причини мобільну аудиторію, фахівці Google рекомендують відмовитися від зазначених технологій і використовувати для анімації і відео можливості HTML5.

Спливаюче вікно повідомлення

Нерідко при відкритті сайту можна «наштовхнутися» на спливаюче вікно з пропозицією вступити в групу в соцмережах, встановити мобільний додаток, оформити підписку та іншою інформацією. Такий прийом і на звичайному комп'ютері викликає невдоволення користувачів, а на смартфоні значно посилює його ефект.

Щоб акцентувати увагу на корисної інформації, але в той же час не створювати незручностей аудиторії (а також пошуковому роботу при скануванні), можна замість банера вбудувати в сторінку блок з аналогічним контентом і размесить його на першому екраніс.

Оптимізація швидкості завантаження сторінок

Одна з основних проблем, що виникають при взаємодії користувачів з мобільним сайтом, - це повільне завантаження сторінок. Як правило, це оптимізується шляхом стиснення зображень і HTML-коду, видалення ряду елементів (наприклад, блокуючих зображення скриптів), використання кеша браузера та ряду інших прийомів, з якими ви можете ознайомитися в керівництві «Оптимізація контенту», опублікованому Google.

Висновки

Створюючи новий сайт або оптимізуючи вже існуючий, зробіть його зручним для вашої мобільного аудиторії. Це не просто тренд чи модне явище, а реальна необхідність, підтвердженням чому є підвищена увага пошукових систем до теми мобільного оптимізації. На допомогу вебмайстрам фахівці Google публікують довідкові матеріали, створюють сервіси, проводять навчальні вебінари і відеовстречі. Використовуйте доступні (безкоштовні!) Інформаційні ресурси і створюйте якісні сайти, однаково зручні для будь-якого користувача.