Google: Що нам потрібно знати про AMP

         8 грудня на конференції Google Mobile Day 2 015 Наталля Ростовцева (Google Play) докладніше розповіла про новий проект AMP (Accelerated Mobile Pages) - мобільних сторінках з прискореною завантаженням. Цей проект, анонсований на початку жовтня, покликаний розробити єдиний формат, який дозволить полегшити завантаження текстових матеріалів на мобільних пристроях.

По суті, проект AMP покликаний вирішити відразу кілька завдань:

  • нівелювати відмінності між мобільними сайтами різної якості;
  • усунути проблеми з монетизацією сайтів видавців через низьку швидкості завантаження;
  • постаратися обійти численні блокувальники реклами, також заважають монетизації;
  • полегшити процес розробки;
  • зробити формат «швидких» мобільних сторінок загальнодоступним.
  • Як це буде?

       При пошуку з мобільного людина бачитиме у видачі карусель карток сторінок у форматі AMP. Він може вибрати конкретну статтю, перегорнути до кінця і за допомогою горизонтальної прокрутки перейти до наступного матеріалу в каруселі.

      AMP-сторінки будуть використовуватися у всіх продуктах Google, де виводиться основний контент (Google Новини, Google Now, Google Play Преса, Google Now in tap). Сторінки новин будуть помічені тегом AMP, і якщо пошуковик бачить, що є стаття в такому форматі, він віддасть пріоритет саме їй. Наприклад, при натисканні на сниппет матеріалу в Google Новинах користувач перенаправлятиметься на AMP-сторінку, якщо така є. Всі проекти-партнери будуть притримувати тієї ж логіки. Наприклад, Twitter і Pinterest теж будуть відкривати AMP-сторінки на мобільних пристроях.

У AMP немає обмежень по рекламним продуктам або засобам статистики. На сайті можна залишити все, що його на основний версії. Важливо, що в AMP зберігаються всі стилі, форматування, шрифти і брендинг - сторінка нічим не відрізняється від основної сторінки.

Як це працює?

        Стандартні веб-сторінки містять багато JS-скриптів, які уповільнюють завантаження. У AMP-сторінках використовується тільки бібліотека AMP, що робить сторінку набагато легше. На GitHub викладений повний список вимог по очищенню сторінки від JS-скриптів. Тобто або в CMS, або на етапі розробки видавці будуть очищати сторінку від певних елементів, а Google буде кешувати полегшені сторінки. Це і дасть переваги при швидкості завантаження. Зараз WordPress робить спеціальний плагін для своєї CMS, який вже на етапі створення сайту буде створювати додаткову копію у форматі AMP.

        Повномасштабний запуск проекту планується на початку наступного року. Що стосується його появи в конкретній країні, то це залежить від швидкості поширення продукту на тій чи іншій території.