«Однокласники» і Samsung запустили відео додаток на Smart TV

     Телевізори Samsung отримали відеододаток соціальної мережі «Однокласники», повідомила газета «Коммерсант». Власник соцмережі, холдинг Mail.ru Group, 2 роки тому вже бачив свою соціальну мережу на великих екранах телевізорів Samsung. Але минулого разу на Smart TV потрапив віджет підключений до ВКонтакте (в той момент, влітку 2014 року, Mail.ru належали 52% ВК; з середини вересня - 100%). Додаток ВКонтакте опрацювало 9 днів, а потім Samsung віддалено стер його з телевізорів і на екран воно так і не повернулося. Новий додаток «Однокласників» «OK Відео» не вимагає реєстрації в соцмережі і поширюється безкоштовно у вбудованому на телевізори магазині додатків.

 

     Аудиторія «ОК Відео» отримає на екрані Smart TV доступ до професійних ліцензованим записів (максимальне доступне дозвіл відео - Ultra HD (4K)) і до роликів завантаженим самими користувачами Ok.ru. Онлайн-трансляції телеканалів РБК, «Дощ», LifeNews, «Мир» і «360 Підмосков'ї» - стануть третім типом відеоконтенту в додатку. Представники «Однокласників» розповіли, що монетизація заснована на рекламної моделі. Платний в інших джерелах «Дощ» проводить тести і ще не прийняв рішення про запуск або відмову від абонентської плати. Комерційним партнером Ok.ru виступив агрегатор прав на відео - Pladform. Його система дозволяє «очистити» права на відео і направити виручку від відероліков істинному власнику, навіть якщо ролик з фільмом завантажив випадковий користувач, а не сам видавець.

 

     Pladform з'явився всередині Ok.ru в жовтні 2013, у ВКонтакте приблизно в квітні 2014 року, в «Моєму Світі» в першій половині 2014 (ще одна мережа у власності Mail.ru Group). У всіх випадках мова йшла про настільних і мобільних версіях додатків соцмереж, телевізійних віджетів для Smart TV 2-3 роки тому ще не існувало. Загальна ліцензування для всіх соцмереж Mail.ru Group потенційно може означати, що коли-небудь на телевізорах з'явиться і ВКонтакте. Сьогоднішній вибір саме «Однокласників», а не ВК або «Мого Миру», може бути мотивований фінансовими успіхами додатків мереж на платформах відмінних від робочого столу. У січні 2015 аналітики компанії App Annie підрахували, що мобільний додаток «Однокласників» стало найприбутковішим за підсумками 2015 року. ВКонтакте обійшов Ok.ru за кількістю завантажень, але за доходами це популярний додаток не потрапило навіть в десятку найприбутковіших в країні. Тобто аудиторія ВКонтакте або гірше монетизуються, або її гірше монетизують. Майже вся аудиторія «Однокласників» буває у «ВКонтакте» і в першому наближенні ВК повинен заробляти не менше Ok, так як мережа надає послуги тим же самим людям, що користуються «Однокласників».

 

     «Комерсант» дізнався, що наступна марка телевізорів, де може з'явиться «ОК Відео» - це LG. Загальна аудиторія Smart TV в Росії становить близько 11% від всіх інтернет-користувачів і дорівнює 6,9 млн осіб, за даними TNS Global. За 2015 рік аудиторія виросла на 32%.