«Майже всі відмовилися купувати рекламу, всіх бентежило назву Однокласники», - як соцмережа змінювалася зсередини з моменту заснування

     Керівник проектів «Однокласників» Анна Наумова почала працювати в соцмережі через кілька місяців після її запуску і продовжує працювати досі - вже при четвертому за рахунком гендиректора. Про те як змінювалася соцмережа зсередини за ці роки і як виглядала історія ОК в очах одного співробітника - в оповіданні Анни для Roem.ru.

 

     Моє знайомство з Однокласниками почалося в липні 2006 року. Я працювала в маленькому рекламному агентстві SnegMedia. Ми закуповували рекламу в інтернеті на великих інтернет-майданчиках, планували рекламні кампанії для брендів, серед них було навіть кілька відомих.

 

     Власником агентства був колишній однокласник Альберта Попкова. Альберт жив в Лондоні, а ми в Росії. Так поряд з Mail.ru і Rambler ми почали продавати рекламу і в Одноклассниках. Тоді на сайті було 300 тис. Зареєстрованих користувачів. І майже всі відмовлялися купувати рекламу. Аудиторія нікого не цікавила, всіх бентежило назву «Однокласники». Я до сих пір пам'ятаю відмови: «школярі - це не наша цільова аудиторія». З рекламних площ був тільки банер 468 × 60 в шапці і вертикальний банер праворуч, який називався «хмарочос». Так тривало місяці два-три. До кінця літа користувачів стало вже 500 тис. Першим, хто зацікавився агентством став IMHO VI, вони привели бренд Nokia.

 

     Так як рекламу на ОК ніхто не купував, ми вирішили віддати ці місця під маркетинг. У мене було багато друзів музикантів і організаторів заходів. Це був звичайний бартер: ми давали рекламу на ОК, вони - розтяжки на концертах, лого на афішах і листівках. Починалося з маловідомого андеграунду, потім приєдналися стадіонні концерти і рейвах.

 

     Альберт звернув на мене увагу, коли побачив фотографію Макса Кавалери (вокаліст Soulfly і Sepultura) на тлі розтяжки Однокласників.

 

     В кінці 2006 року він видав мені премію в 1000 $, я таких грошей в руках не тримала. Було дико приємно.

     На початку 2007 Альберт почав створювати команду в Москві і покликав мене, я була відповідальна за маркетинг і продажі. Ще була кур'єром і займалася пошуком офісу. Нас було всього троє. Спочатку зустрічалися в «Кава Хаусі» на Пушкінській, потім знімали офіс під дахом Смоленського пасажу, потім переїхали на Білоруську.

 

     Навесні 2007 року через швидке зростання аудиторії сервіс почав гальмувати. Альберт шукав розробників і вів переговори з Forticom.

 

     В офісі на Білоруської вже почали працювати розробники, їх було близько 5-7 чоловік.

 

     З Forticom домовилися, і з вересня 2007 року переїхали на нову платформу від One.lv. В цей же час закупили трафік на головній, Mail, Rambler і Яндекса. А ще були білборди по всій Москві, стікери в метро, ​​реклама на радіо. Слогани чіпляють: «Твоя перша любов, де вона зараз?». Технології плюс потужний маркетинг дав просто вертикальний ріст аудиторією. Тоді стало зрозуміло, що цю машину не зупинити, принаймні в найближчі кілька років.

 

     У Ризі зосередилася команда розробки, яка займалася розробкою платних сервісів: наприклад, видалити погану оцінку за 120 руб. або відправити фото на мобільний телефон за 65. У Москві тим часом створювалася величезний відділ PR і маркетингу з людей не з IT, директор якого відселили в свій окремий кабінет, а прийом вела через секретаря. Благо проіснувало це недовго. До керма прийшли люди, знайомі з IT, все встало на свої місця.

 

     У серпні 2008 ми вже відзначили 20 млн зареєстрованих користувачів. Навіть спеціально поїхали в Єкатеринбург і подарували ювіляру ноутбук. З'явилися групи на ОК, перші комерційні спецпроекти. Пам'ятайте тазики Tide або чашки кави «Якобс»?

 

     Восени Альберт пішов, прийшов Микита Шерман. Ми почали розвивати тему зірок в Одноклассниках. Залучали їх вести свої сторінки, організовували концерти та фестивалі з їх участю, влаштовували веселі фотосесії. У нас були найпопулярніші на той момент артисти: Канделакі, Тіматі, Віагра, Comedy club і т. Д. Тоді, в 2009 році, ми сильно впали в порівнянні з ВК через введення платної реєстрації.

 

     У 2010 році прийшов Ілля Широков. Почалася нова епоха Однокласників. Скасували платну реєстрацію, зробили редизайн сайту, оновили логотип. Стало створюватися багато різних сервісів. Я з маркетингу перейшла в розробку продукту і почала розвивати сервіс «Подарунки». Графіки знову пішли вгору. А зараз вже в часи Антона Федчине, який прийшов в кінці 2014, я переключилася на створення нових мобільних додатків.

 

     Найскладніше зупинитися і написати висновок ☺ Нещодавно я відзначила 9 років роботи в ОК. І я не відчуваю ці 9 років, як ніби я тільки вчора прийшла в компанію. Я отримала цінний досвід роботи як в стартапі, так і у великій корпорації. Всі часто запитують: «Як ти змогла так довго працювати в одному місці?». Але ви ж бачите, що це абсолютно різні місця!