Яндекс: правила індексування для інтернет-магазинів

     У переддень Нового року Яндекс вирішив дати кілька корисних порад інтернет-магазинам з налагодження індексування. 

 

1. Чи використовувати ЧПУ-адреси на сайті?

 

     Робвід Яндекса проиндексує будь який URL. Однак треба пам'ятати, що ресурс є зрозумілою і читаємою структурою URL-адрес дозволить роботу сформувати коректні навігаційні ланцюжки. Це в свою чергу зробить сайт більш помітним в результатах пошуку.

 

2. Що робити зі сторінками пагінацію?

 

     Якщо на сторінках пагінацію немає трафіку з пошукових систем і їх контент в чому ідентичний, то потрібно налаштувати атрибут rel = "canonical" тега <link> на подібних сторінках і робити сторінки другої, третьої та подальшої нумерації неканонічними. А в якості канонічного (головного) адреси вказувати першу строрінку каталогу, тільки вона братиме участь у результатах пошуку. Це не тільки запобіжить можливому дублювання контенту, але і дозволить вказати роботу, яка саме сторінка повинна знаходитися у видачі по запитах.

     Якщо замість пагінацію використовується динамічна прокрутка, необхідно простежити, чи весь контент таких сторінок віддається індексується роботові (наприклад, за допомогою інструменту в Яндекс.Вебмастері).

 

3. Один товар в декількох категоріях, як виключити дублювання?

 

     Така ситуація виникає, якщо один і той же товар логічно розмістити в декількох категоріях. Для подібних ситуацій Яндекс радить використовувати атрибут rel = "canonical" тега <link>: вкажіть за допомогою нього канонічний адресу. Наприклад, той, що знаходиться в найбільш популярною категорії, саме він буде індексуватися і брати участь в результатах пошуку.

     Це дозволить запобігти дублювання контенту у видачі, і ви завжди будете знати, яка сторінка повинна знаходитися за запитами. Відвідувачі ж завжди зможуть знайти обидві сторінки при заході на сайт, а перелінковка між собою цих сторінок може бути корисна в цьому випадку.

 

4. Товар закінчився на складі, що робити?

 

     Якщо товар закінчився, але незабаром очікується його надходження, Яндекс рекомендує залишити сторінку з ним доступною для робота. Це запобіжить її виключення з результатів пошуку. При тривалій відсутності товару на складі краще налаштувати HTTP-код відповіді 404, щоб видалити недоступні для замовлення товари.

 

5. Що потрібно додати в robots.txt?

 

     Обов'язково до закриття у файлі robots.txt:

  • сторінки дій (додавання в корзину, порівняння товарів, перенесення в список "Вибране"),
  • кошики з товарами,
  • вбудований пошук на сайті,
  • службові каталоги з конфіденційними документами (адреси доставки, контактні телефони),
  • ідентифікатори сесії, utm-мітки за допомогою директиви "Clean-param".

 

Додатково, як і для всіх сайтів, вказати в robots.txt необхідно:

 

  •  директиву Host з адресою головного дзеркала сайту,
  • директиву Sitemap з адресою актуального файлу sitemap.