Яндекс продовжує експеримент із релевантностью видачі

     Яндекс знов включив рандомізацію видачі. Про це розповіла Катерина Гладких на конференції Optimization-2015. Таким чином, пошуковик продовжує експериментувати з релевантностью - видача знову занурюється в зону турбулентності

.

     Цього разу експеримент поширюється на 50% запитів. Здійснюється даний експеримент за допомогою Exploration feature - технології, яка змусила похвилюватися вебмайстрів влітку цього року, коли видачу сильно штормило. Тоді ж SEO-спільнота вперше дізналося про експеримент з релевантностью.

 

Нові подробиці рандомізації

 

     Тоді, в першу хвилю експерименту, серед підмішати сайтів зустрічалися як якісні, так і неякісні, видача виглядала не завжди релевантною. На цей раз Катерина Гладких зазначила, що Exploration feature працює тільки з релевантними сайтами, які дають відповідь на конкретний запит (Rel +), ніякі інші результати в цій схемі не беруть участь.

 

 

     Таким чином, Яндекс планує показати користувачам якомога більше нових якісних сайтів, що не потрапляли раніше в ТОП. Для цієї мети Exploration feature буде регулярно оновлюватися.

 

     Яндекс в черговий раз отримає нові поведінкові дані для аналізу SERP. Користувачі - більш різноманітну видачу, хоча сама Катерина зазначила, що для користувачів немає особливої ​​різниці - дивитися стандартну видачу або видачу з Exploration feature (за даними тестування нового підходу на 50% московської комерційної видачі).

 

Чого чекати від рандомізації

 

     Ще за кілька днів до виступу Катерини ми помітили, що видача стає різноманітнішим. Іноді по одному і тому ж запиту з різницею в 5 хвилин можна було спостерігати різний ТОП-10. Тепер стало зрозуміло, в чому причина.

 

     У першу чергу ця ситуація позитивно відіб'ється на невеликих сайтах в комерційних тематиках. У звичайних умовах таким ресурсам складно конкурувати з великими сайтами типу М.Відео або Ельдорадо. Тепер же вони можуть виявитися подмешеннимі в ТОП Яндекс, запам'ятатися користувачам і отримати свою хвилину слави.

 

     Триваючий експеримент з поведінковими зайвий раз доводить важливість даного чинника в ранжуванні Яндекса. Тому ми рекомендуємо власникам сайтів приділяти особливу увагу комерційним характеристикам свого сайту і його юзабіліті, а також продовжувати роботу над поведінковими чинниками в цілому.