ЯндексМедіана - інноваційний сервіс для відстеження згадок в інтернеті

     Яндекс запустив новий сервіс для відстеження згадок тематики або предмета в публікаціях, розміщених на інформаційних ресурсах інтернету. Про це було заявлено в рамках щорічної конференції Baltic Weekend 2016.

 

Вітчизняна пошукова компанія розробила і запустила новий сервіс для аналізу інформаційних публікацій за заданими критеріями (тематика, об'єкт досліджень). Яндекс.Медіана була представлена ​​в рамках проведення щорічної конференції Baltic Weekend 2016.

 

Яндекс.Медіана - інноваційний сервіс для відстеження згадок в інтернеті.
Як розповів під час свого виступу на конференції директор компанії Яндекс з громадських зв'язків Очир Манджиков, новим сервісом вже проіндексовано понад 6,5 тисячі інформаційних ресурсів. Планується, що ця кількість буде поступово збільшувати, і з часом в індекс сервісу Яндекс.Медіани увійде весь інтернет.

 

На початковому етапі реалізації проекту в індекс сервісу будуть додані всі популярні соціальні платформи. Завдяки цьому Яндекс.Медіана зможе відслідковувати не тільки публікації, розміщені на новинних та інформаційних сайтах, але і призначені для користувача пости в соціальних мережах.

 

Перед запуском моніторингу користувач сервісу зможе задавати його основні параметри (тематику, предмет дослідження). Після цього сервіс Яндекс.Медіана почне здійснення аналізу всіх статей, розміщених в рамках проіндексованих ресурсів.

 

За словами представників Яндекса, при оцінці «ефективності» кожного згадки новий сервіс буде враховувати не відвідуваність ресурсу, а кількість прочитань конкретної публікації, в якій згадується шуканий об'єкт. Для аналізу контенту сервіс використовує величезний потенціал напрацювань фахівців компанії в області обробки лінгвістичних даних.

 

В рамках своєї роботи Яндекс.Медіана буде враховувати не тільки кількість прочитань постів, але і їх «тональність». Завдяки цьому користувачі нового сервісу зможуть зрозуміти характер згадок. Тобто те, в якому ключі (позитивному або ж негативному) говорять про досліджуваний об'єкт на просторах всесвітньої павутини.

 

Також варто відзначити, що настройка оцінки тональності згадувань відбувається автоматично на основі технології машинного навчання. При цьому в якості «еталона» використовуються блоки текстів, «розмічені» вручну.

 

На даний момент сервіс Яндекс.Медіана функціонує в тестовому режимі. За час тестування компанія сподівається зібрати заявки на проведення досліджень від потенційних користувачів. Саме з цією метою в рамках сервісу діє спеціальна реєстраційна форма. В її полях крім контактних даних потрібно вказати об'єкт дослідження і його тематику.

 

Згідно з поточними планами повномасштабний сервісу Яндекс.Медіана повинен відбутися в наступному році. Примітно, що доступ до його функціоналу буде організований у вигляді платної підписки на пакет певних послуг, а його підсумкова вартість буде залежати від кількості відслідковуються згадок.