Як інтернет-магазину налаштувати індексування.

     Чи використовувати ЧПУ-адреси на сайті


     Індексуючі робвід відвідає і включить в результати пошуку сторінку незалежно від формату URL. Роботу сподобається сторінка за адресою сайт.рф /? Категорія = 1 & підкатегорія = 6 і за адресою сайт.рф / ромашки / великі.

     Подумайте, який тип адрес краще зорієнтує ваших покупців, за яким посиланням користувачі форумів або соціальних мереж будуть частіше переходити, який посиланням вони поділяться зі своїми знайомими.

     Зрозуміла і читається структура URL-адрес допоможе відвідувачам швидше орієнтуватися на сайті, а роботові сформувати коректні навігаційні ланцюжки, що зробить сайт більш помітним в результатах пошуку.

 

     Що робити зі сторінками пагінацію

 

     Якщо в якій-небудь категорії на вашому сайті міститься багато товарів, можуть з'явитися сторінки пагінацію (порядкової нумерації сторінок), на яких зібрані всі товари даної категорії. Якщо на такі сторінки немає трафіку з пошукових систем і їх контент схожий, Платон радить налаштовувати атрибут rel = "canonical" тега на подібних сторінках і робити сторінки другої, третьої та подальшої нумерації неканонічними. В якості канонічного (головного) адреси вказуйте першу строрінку каталогу - тільки вона братиме участь у результатах пошуку.

 

     Наприклад, сторінка сайт.рф / ромашки / 1 - канонічна, з неї починається каталог, а сторінки виду сайт.рф / ромашки / 2 і сайт.рф / ромашки / 3 в пошук можна не включати. Це не тільки запобіжить дублювання контенту, але й покаже роботові, яка сторінка повинна знаходитися у видачі по запитах. При цьому посилання на товари, які знаходяться на неканонічних сторінках, також будуть відомі індексується роботові.
     Часто замість пагінацію сайти використовують динамічну прокрутку. Для відвідувача, перегорнувши каталог до певного моменту, за допомогою JavaScripts завантажуються інші товари в даній категорії. У такій ситуації прослідкуйте, щоб весь контент таких сторінок віддавався індексується роботові (наприклад, за допомогою інструменту в Яндекс.Вебмастере), або щоб роботові ставала доступна статична пагінація товарів.

 

      Що робити зі сторінками сортування товарів


     З'ясуйте, чи потрібні сторінки сортування (за ціною, популярності чи характеристикам) в результатах пошуку, чи відповідають вони на запити користувачів. Якщо сторінки не відповідають на запити користувачів пошукової системи, їх краще закрити за допомогою robots.txt, залишивши для відвідування роботом тільки необхідні сторінки.
Один товар в декількох категоріях. Як виключити дублювання

     З такою ситуацією стикаються вебмастера, якщо товар логічно розмістити в декількох категоріях. Наприклад, ромашки можуть перебувати в категорії «Польові квіти» або «Незвичайні квіти».

     У такій ситуації використовуйте атрибут rel = "canonical" тега: вкажіть канонічний адресу, наприклад той, що знаходиться в найбільш популярною категорії. Саме його проїндексируют, він братиме участь в результатах пошуку. Це запобіжить дублювання контенту у видачі, і ви завжди будете знати, яка сторінка повинна знаходитися за запитами. Відвідувачі зможуть знайти обидві сторінки на сайті, тому зверніть увагу на перелінковку.


     Товар з вибором кольору \ розмірів. Як запобігти дублювання

 

     Коли товар представлений у вашому магазині в різному виконанні, логічно зробити вибір характеристик товару без зміни URL-адреси з динамічним оновленням контенту на сторінці. Наприклад, при зміні обраного кольору змінюється зображення. Але часто це неможливо зробити (наприклад, через технічні обмежень використовуваної CMS). Тоді для робота залишаються кілька схожих сторінок з товаром, які можуть перебувати в пошуку незалежно один від одного, або робвід вважатиме дублюючими, залишивши у видачі тільки одна адреса.

     Платон рекомендує вирішити, чи потрібні всі сторінки з варіантами виконання товару в пошуку або буде достатньо однієї версії сторінки. Якщо потрібні всі сторінки - додайте більше розрізняється контенту (відгуки покупців, коментарі або обговорення, рекомендовані до перегляду товари). В іншому випадку використовуйте атрибут rel = "canonical", вибравши як канонічного адреси найбільш популярну модифікацію товару.

 

     Що робити, якщо товар закінчився на складі

 

Якщо товар недоступний у вашому інтернет-магазині, але незабаром очікується його надходження, залиште сторінку з ним доступною для робота (повертайте індексується роботові HTTP-код відповіді 200). Це запобіжить її виключення з результатів пошуку.

Щоб підтримувати інтерес користувача, на такій сторінці можна відображати інформацію про швидке надходження товару на склад, можливість попереднього замовлення, а також рекомендовані і схожі товари, які є в наявності. При тривалій відсутності товару на складі краще налаштувати HTTP-код відповіді 404, щоб видалити недоступні для замовлення товари. Саму сторінку «заглушки» різноманітьте додаткової цікавою та корисною інформацією.

 

     Що додати в robots.txt

 

     Обов'язково закрийте у файлі robots.txt:

- Сторінки дій (додавання в корзину, порівняння товарів, додавання в «Вибране»);
- Кошики з товарами;
- Вбудований пошук на сайті;
- Службові каталоги з конфіденційними документами (адреси доставки, контактні телефони);
- Ідентифікатори сесії, utm-мітки за допомогою директиви «Clean-param».

Додатково, як і для всіх сайтів, вкажіть в robots.txt:

- Директиву Host з адресою головного дзеркала сайту;
- Директиву Sitemap з адресою актуального файлу sitemap.