Як Яндекс і Google «дивляться» на сайти

Власники сайтів нерідко задаються питанням, чому результати просування в Яндексі і Google значно різняться. Справа в тому, що в алгоритмічної формулою цих пошукових систем існує ряд відмінностей, знати про які в практиці оптимізації вкрай корисно. Сьогодні ми поговоримо про характерні особливості обох пошуковиків при оцінці релевантності ресурсів та підході до формування видачі, а також про тих підводних каменях, до яких потрібно бути готовим грамотному оптимізаторові.

 

Індексація документів

У пошуковій системі Google існує два типи індексу: основний і додатковий (Supplemental Index), в який потрапляють менш корисні, на думку пошукача, документи (як правило - дублі або сторінки з малим об'ємом контенту). Ці сторінки не беруть участь в результатах пошуку, про що багато власників ресурсів навіть не здогадуються. Визначити потрапили під фільтр документи можна наступним способом: у рядку пошуку Google необхідно набрати запит виду site: www.somesite.ru/& і отримати перелік сторінок в основному індексі. Сторінки, які були проіндексовані, але у списку не відображаються, занесені в додатковий індекс. Їх слід відредагувати і заповнити інформацією або (якщо це не має сенсу) видалити або закрити від індексації.

 

Наведемо кілька рекомендацій щодо того, як чинити з різними типами сторінок, що потрапили в додатковий індекс Google:

  • службові розділи і малозначущі для пошукового просування сторінки (наприклад профілі користувачів) коштує закрити від індексації, а для позбавлення від дублів сторінок можна використовувати канонічні URL;
  • розділи каталогу, підкаталогу, категорій (і їм подібні) необхідно наповнити супровідним описом і проставити на них кілька «жирних» зовнішніх посилань;
  • сторінки товарів, що містять неунікальності інформацію, можна вивести в основний індекс шляхом покупки пари-трійки дешевих зворотних посилань.

 

Оновлення видачі (апдейт)

І в Google, і в Яндексі існують бистроботи, які постійно сканують пошукову базу на предмет появи нових документів або зміни старих. Однак оновлення баз даних, зване «апдейт», відбувається в кожній з пошукових машин з різною періодичністю. Апдейти в Google трапляються щодня, за рахунок чого оновлені документи на сайті практично відразу потрапляють в індекс і починають брати участь в пошуку. Проходять вони досить спокійно і не викликають таких потрясінь, як апдейти Яндекса. Останній томит оптимізаторів тривалим очікуванням і «викочує» оновлення раз в 1-2 тижні. При цьому нерідко підносить сюрпризи у вигляді сильного "шторму" пошукової видачі, що тягне серйозна зміна позицій сторінок (зростання або пессимізації). Тому вебмастера і SEO-фахівці уважно стежать за апдейтами Яндекса і відводять на форумах окремі гілки для їх обговорення.

 

Зовнішні посилання

Посилальний фактор раніше відіграє значиму роль у формулі ранжирування обох пошукових систем. Але, що стосується просування в Яндексі, тут необхідно підбирати посилання набагато більш ретельно - без природних посилань (як з анкорами, так і без них), що забезпечують переходи на просувні сторінки, добитися позитивних результатів зовнішньої оптимізації буде навряд чи можливо.

Google також пред'являє високі вимоги до якості зовнішніх посилань, проте не надто суворий стосовно їх тематичність і різноманітності джерел посилальної маси. Зарубіжний пошуковик дуже добре сприймає наскрізні посилання, наділяючи їх великою вагою, а від лідер пошуку рунета воліє посилання як з головної сторінки, так і з внутрішніх і враховує їх сумарна вага. Що стосується анкоров, то для Google важливі прямі входження ключових слів, а для Яндекса - словоформи. Таким чином, щоб посилальне просування було ефективним повсюдно, необхідно підвищувати якість посилальної маси і робити її більш різноманітною.

 

Внутрішня оптимізація

Якість сайту - найважливіший фактор для обох пошукових систем. І все ж Google більш уважно дивиться на оптимізацію кожної окремо взятої сторінки і на її релевантність пошуковому запиту. Велике значення в процесі оцінювання надається внутрішній перелінковці, мета-тегам Title і Description (останній використовується для формування сниппета), мікророзмітки сторінок, розміщенню кнопок і віджетів соціальних мереж. Крім того, останнім часом фахівці Google все більше акцентують увагу вебмайстрів на важливості адаптації сайту під мобільні пристрої, що є одним з факторів ранжирування сторінок в мобільному пошуку. Яндекс, безумовно, теж дивиться на оптимізацію ресурсу, але при цьому першорядне значення надає унікальності контенту (про це нижче) і заголовкам сторінок Title.

 

Контент

Роль контенту при просуванні в Яндексі значно вище. Якщо Google досить лояльний до рерайт та індексує навіть неунікальні тексти і картинки, надаючи по них трафік, то Яндекс строго враховує фактор унікальності та тематичність вмісту сайту, знижуючи у видачі сторінки з запозиченим контентом або зовсім не включаючи їх в індекс. Що стосується розподілу ключових слів в контенті сторінки, то рекомендується вживати найбільш важливі запити вище інших (на початку тексту), а також «розбавляти» контент їх синонімами. Текст повинен бути природним, що не переспамленним ключами і легко сприйматися користувачем.

 

Показники сайту

При створенні і оптимізації сайту варто враховувати, що Google негативно сприймає низьку швидкість завантаження сторінок і може покарати за це зниженням позицій. Це настільки важливо, що фахівці пошукової системи створили спеціальний інструмент перевірки швидкості завантаження, щоб допомогти вебмайстрам виявити проблему заздалегідь. Оптимальний результат - не менше 90 балів зі 100 можливих. Що стосується віку сайту, то Google доброзичливо ставиться до молодих ресурсів і, за умови їх грамотної оптимізації, пропускає в ТОП набагато швидше, ніж це робить Яндекс.

 

Регіональність

При просуванні тільки в Google можна взагалі не думати про таке поняття, як регіональність. Зворотна ситуація з Яндексом, де необхідність вибору регіону просування обумовлена ​​геозалежний запитів. Більшою мірою цей фактор стосується комерційних сайтів, які продають товари або послуги на локальних ринках. Яндекс відображає і ранжує такі ресурси в кожному регіоні по-різному (хоча похибки не виключені й, наприклад, у московській видачі по геозалежний запитом можна виявити новгородський інтернет-магазин). Присвоїти регіон сайту можна через сервіс Яндекс.Вебмайстер.

 

Швидкість виходу в ТОП

З урахуванням строків індексації документів і систем апдейтів, середній термін виведення сайту в ТОП Яндекса займає більше 4 місяців (в конкурентних комерційних тематиках - від півроку і більше), в ТОП Google можливо вийти і за 1-2 місяці.

 

Висновки

З практики SEO-фахівців випливає, що Яндекс «любить» унікальний тематичний контент, приділяє особливу увагу комерційним показниками проекту, пильно стежить за поведінкою користувачів на сайті і вітає участь ресурсу в його власних сервісах (карти, каталог). Google, у свою чергу, високо цінує хорошу оптимізацію сторінок (структуру, перелінковку, верстку, технічні параметри) і лояльний до якісних SEO-посиланнях. Тому, застосовуючи комплексний підхід до просування сайту, цілком реально отримувати якісний трафік як з ТОПу Яндекса, так і з ТОПу Google.