Як отримувати природні посилання на сайт

Посилання - це основа інтернету. Вони пов'язують між собою веб-ресурси і беруть участь в навігації трафіку, тому відмовитися від даного чинника у формулі пошукового ранжування сайтів в принципі неможливо. Ситуація очевидна - в SEO посилання працюють. А від які саме, і як їх отримувати - пошукаємо відповіді в інструкціях пошукових систем і в практиці SEO-фахівців.

Що таке природна посилання?

З точки зору пошукової оптимізації «природні» - це не тільки ті посилання, які ставлять власноруч користувачі в мережі, але також рекламні та SEO-посилання, що відповідають певним вимогам до якості. Отже, ми будемо говорити про три способи формування природної посилальної маси: лінкбейтінг (стимуляція до простановке посилань), маркетинг (розміщення рекламного контенту з посиланнями) і покупка посилань на біржах.

Вимоги до якості посилань

Щоб розуміти, звідки і яким чином залучати працюють в SEO посилання, перш необхідно встановити властиві їм критерії якості. На підставі довідкових документів пошукових машин Google і Яндекс, а також багаторічної практики і спостережень веб-майстрів і SEO-фахівців, ми можемо скласти портрет «хорошою» посилання.

1. Показники сайту-донора / сторінки розміщення:

СДЛ;

регулярна відвідуваність майданчики;

регулярна оновлюваності контенту;

здатність забезпечити сайту-акцептору (продвигаемому) цільовий трафік;

модерація;

відсутність мережі сателітів (низькосортних ГС для прокачування ваги основного сайту веб-майстри);

незаспамленность (сайт не створено виключно для продажу реклами);

більшість сторінок сайту в індексі пошукових систем;

сторінка розміщення посилання є в індексі пошукових систем;

сторінка розміщення посилання є в кеші пошукових систем;

тематичність і релевантність сторінки донора і просувається сайту;

наявність інших вихідних тематичних посилань;

наявність зворотних посилань з інших ресурсів.

2. Показники контенту сайту-донора:

тематичне / околотематіческое текстове оточення посилання;

унікальне корисний зміст;

НЕ переоптімізірованние текст (на малюнку 1 приклад того, як робити не потрібно).

3. Показники посилання:

кликабельность (здатність забезпечувати переходи);

конвертованість перейшло трафіку;

видимість (розміщення не в футере і сайдбарі), візуальне оформлення;

використання крім текстового також формату картинки;

наявність в індексі пошукових машин;

релевантність тематиці контенту донора;

природність анкора.

4. Показники посилальної маси:

різнорідність посилального профілю (варіативність майданчиків-донорів, типів посилань, анкор-листа (наявність брендового складової, URL, Title сторінки, розбавлене входження ключа, використання слів «тут», тут »і т.д.));

природна динаміка приросту посилань;

відсутність «миготіння» посилальної маси.

Безсумнівно, посилальна маса різних типів сайтів буде істотно відрізнятися. Приміром, в некомерційних тематиках реально вийти в ТОП навіть за рахунок хорошої внутрішньої оптимізації, і в якості допоміжного чинника можна використовувати кілька десятків хороших посилань (згодом їх число буде рости за рахунок природних факторів). З комерційними сайтами ситуація зворотна - тут потрібна серйозна зовнішня підтримка.

Способи отримання природних посилань

Джерелами природних посилань можуть бути абсолютно різні майданчики: форуми, блоги, інтернет-ЗМІ, соціальні мережі, партнерські сайти, каталоги та інші. Важливо, щоб в більшості своїй вони відповідали ключовим вимогам (див.пункт №1 наведеного вище списку).

Лінкбейтінг передбачає створення такого контенту, інфоприводи (відео, вебінар, огляд, конкурс та інше), який буде зустрінутий «на ура» цільовою аудиторією і розлетиться по мережі за принципом вірусного ефекту. Це досить складний, трудомісткий шлях, і далеко не всі спроби виробництва вірусного контенту можуть увінчатися успіхом. У випадку удачі лінкбейтінг може принести за короткий проміжок часу безліч природних зворотних посилань (приклади можна подивитися в нашій розсилці №115).

Інтернет-маркетинг (зокрема, контент-маркетинг) - на думку фахівців Google це саме те, до чого прагне сучасне SEO. Як зазначає Метт Каттс (інтерв'ю в оригіналі англійською мовою), лінкбілдінг (створення посилальної маси) повинен бути елементом брендингу та сприяти поширенню корисного і якісного контенту. Розглянемо ряд способів, як отримувати природні посилання на сайт в стратегії інтернет-маркетингу:

розміщення опису компанії, послуг в авторитетних галузевих каталогах, рейтингах (вказівка ​​назви сайту на засланні).

інформаційне партнерство (вказівка посилання з брендового складової - назва компанії, сайту);

розміщення прес-релізів в галузевих і топових інтернет-ЗМІ (в анкорі - назва компанії), приклад новинного прес-релізу SeoPult;

створення каналу на популярних відео-хостингах (розміщення URL сторінки сайту в анотації до відео, вказівка адреси сайту в описі каналу)

створення інфографіки та її розміщення на спеціалізованих сервісах типу pinterest.com (із зазначенням на засланні домену сайту);

створення груп у соціальних медіа (брендова складова в анкорі посилань)

написання гостьових постів в тематичних блогах (в анкорі - назва компанії / домен / ключовий запит);

ведення власного блогу на великих галузевих майданчиках (варіативність анкор-листа), приклад поста з блогу SeoPult на майданчику sostav.ru;

створення власної гілки на форумі, участь у чужих галузевих форумах (вказівка ​​URL, ключів в анкорах);

розміщення статей різного плану (рекламного та рекламного характеру) в галузевих порталах, веб-ресурсах (варіативність анкор-листа);

створення презентацій та їх розміщення з посиланням на джерело на спеціалізованих ресурсах (наприклад, slideshare.net);

співпраця з тематичними групами в соціальних мережах;

оптимізація сторінок сайту під просування в соціальних мережах (кнопки «поділитися», «подобається») для приросту природної посилальної маси.

Список ще можна доповнювати і розширювати. Використання тих чи інших способів в кожному випадку залежить від специфіки компанії, галузевої ніші, охоплення ринку і розміру рекламних бюджетів.

Купівля посилань (орендних, розміщуваних у вигляді текстових блоків на сторінках сайтів веб-майстрів) є невід'ємною частиною стратегії лінкбілдінга. Але в стратегії закупівлі слід виходити з важливих принципів якості посилальної маси і використовувати точковий аналітичний підхід. В даний момент при відборі сайтів-донорів необхідно враховувати не тільки класичні параметри оцінки сторінок, але і можливість розміщеної посилання забезпечувати переходи реального трафіку (виключаються будь-які види накруток!). Крім того, велике значення надається природності і варіативності анкор-листа.

Інструменти перевірки посилальної маси

У SEO-практиці важливо регулярно проводити аудит посилальної маси, щоб виявляти проблемні моменти і коригувати посилальний профіль. Для такої перевірки можна використовувати безкоштовні інструменти для веб-майстрів Google і Яндекса, або платні, наприклад ahrefs.com. Оцінити донорів на предмет обсягу та джерел їх трафіку допоможуть сервіси Semrush і Alexa.

При аналізі посилальної маси звертайте увагу на наступні показники:

кількість посилань на ваш сайт сторінок (у тому числі прийняти в облік та унікальні домени);

динаміку зростання посилальної маси;

наявність переходів по посиланнях;

якість анкор-листа.

Більш докладно про проведення посилального аудиту ми розповімо в наступних випусках нашої розсилки. Якщо ви просуваєте сайт в SeoPult, то завжди можете замовити даний аудит в рамках послуги «Персональний менеджер» (посилальний аудит входить до складу всіх з представлених видів звіту).

Висновки

Значення якісної посилальної маси складно переоцінити в практиці SEO, але невірно використовувати посилальний чинник як превалюючий в стратегії. Найчастіше ресурси не отримують очікуваних результатів пошукового просування через неякісне посилального профілю укупі з недостатньою внутрішньою оптимізацією сайту і відсутністю альтернативних (рекламних) джерел трафіку. Ми рекомендуємо використовувати комплексний підхід: підвищувати якість сайту, аналізувати хід просування, оскільки в сучасних реаліях неможливо вийти в ТОП в конкурентних тематиках простими способами.