Які перспективи Укртелекома?

     Керуючий партнер  Анатолій Фроленко, Expert & Consulting представив останні дані по проникненню високошвидкісного фіксованого інтернету в Україні, окреслив ситуацію на ринку і перспективи Укртелекому.

 

- "Що стосується ринку ШСД, за підсумками першого кварталу в обласних центрах і великих містах ми зафіксували навіть незначне падіння проникнення. Даний показник поки на рівні похибки, але це свідчить про те, що ринок перенасичений.

 

Є, звичайно, незначний відтік на мобільний зв'язок, але, як правило, споживач використовує і фіксований, і мобільний інтернет. Навіть швидкісні показники стандартів наступного покоління бездротового ШСД (4G) рідко можуть задовольнити всі потреби домогосподарства, в цьому плані альтернативу фіксованим каналах знайти складно. Заснована причина таких показників ринку - його перенасиченість і високий рівень конкуренції. Якщо раніше деякі оператори "безкоштовно роздавали" інтернет тільки на акційних умовах, то в цьому році з'явилися повністю безкоштовні тарифні плани і довічний інтернет. Саме так оператори переманюють клієнтів. У дрібних містах і в селах проникнення на рівні 50%, відповідно весь "запас" зростання і основна конкуренція за нових абонентів сконцентрований саме в них.

 

Зараз навіть дрібні оператори, як у великих містах, так і в селах будують свої мережі, використовуючи PON (волоконно-оптичні лінії). Великі гравці придивляються до гігабітним каналах. У Києві вже працюють кілька таких компаній. Конкуренція на ринку України відбувається як на рівні швидкостей і стабільності зв'язку, так і на рівні ціни послуги для користувача.

Звичайно, при нинішніх реалій виграє споживач. Оскільки отримує порівняно недорогу та якісну послугу. Але наскільки від цього виграють оператори - велике питання.

 

"Укртелеком" продовжує утримувати найбільшу абонентську базу в Україні як в містах, так і в селах. Менеджмент компанії дуже добре знайомий з ринковою ситуацією, і робить відповідні дії. Запуск модернізації мережі - вкрай актуальне і своєчасний проект. Саме ця діяльність дозволить оператору зберегти свої позиції в умовах, коли конкуренти активно розгортають мережі, використовуючи високошвидкісні технології (наприклад PON) навіть в невеликих населених пунктах.

Зрозуміло, що через пару років вони інакше просто не зможуть існувати.

Потрібно зауважити, що все-таки на ринку України присутня якась інерційність: "Якщо мене все влаштовує, навіщо я буду витрачати час на перехід до іншого оператора?". Саме такий підхід абонентів і дозволить оператору ще деякий час існувати на ринку, втрачаючи свої позиції поступово. Але якщо "Укртелеком" хоче втримати і зміцнити лідерські позиції не на один рік, то модернізація і активна маркетингова політика - це питання "життя і смерті" для компанії. У разі успіху в цьому напрямку компанія зможе поборотися за абонентів, не тільки утримуючи своїх, але і "переманюючи" клієнтів конкурентів. Звичайно, з огляду на насиченість ринку, швидко наростити абонентську базу буде вкрай складно. Саме тому зараз вкрай важливо утримати вже існуючих абонентів, пропонуючи їм якісну послугу і нові сучасні сервіси.

.

Зробити революцію в телекомі зараз вкрай складно. Будь-якому гравцеві необхідно намагатися не тільки йти в ногу з часом, а й постійно пробувати наблизити майбутнє. Тобто потрібно передбачати потреби клієнта. Прямо як Алісі з країни чудес - "Щоб залишатися на місці, потрібно бігти щосили". На даному етапі тих швидкісних режимів і якості мережі, яких досягне оператор після модернізації, досить для надання практично всіх сучасних послуг. Тому зараз украй важливо робити ставку на послуги та якість обслуговування, а не на цінову політику. Стратегія цінового демпінгу себе вже практично вичерпала. Роздаючи послуги безкоштовно, заробити на поліпшення їх якості неможливо. Це розуміють і "Укртелеком", і інші гравці рику. Будемо сподіватися, що від розуміння оператори ринку перейдуть до дій.

 

Київстар насправді все ще надає послуги фіксованого зв'язку. Але це стабільно падаюча послуга, у всьому світі. Частка "голоси" падає все швидше, вона заміщується "датою" не тільки на ринку фіксованого зв'язку. Така ж тенденція характерна і для мобільного зв'язку. Це доконаний факт. І з часом ця тенденція буде тільки підсилюватися. Згадайте себе Як часто в цьому місяці ви писали СМС або дзвонили з фіксованого телефону? Нещодавно бачив як батько показував і пояснював синові що таке таксофон? Миру вже давно змінився. Природно, існуючих абонентів даної послуги необхідно максимально "пестити і леліяти". Але поки вони остаточно не відключить від неї, вкрай бажано їм продати сучасніші послуги (Інтернет, інтерактивне ТВ). Якщо судити з дій операторів, вони і самі це дуже добре розуміють.

 

"Укртелеком" показує дуже гарні результати в своїй діяльності. Аналізуючи останні дії компанії, можна з високою часткою впевненості сказати, що менеджмент чітко розуміє, на якому ринку і з яким активом вони працюють, була розроблена оптимальна стратегія для збереження своїх лідерських позицій. Радує, що компанією правлять не тільки "аудитори та бухгалтери", але і маркетологи. Перші добре оптимізують витрати, щоб приносити своїм інвесторам більше. Другі ж чітко розуміють, що для того, щоб компанія була успішною в майбутньому, вже вчора необхідні суттєві вливання."