Технології пошукового маркетингу

Інфопартнерство в B2B-сегменті

Якщо ви хочете збільшити охоплення цільової аудиторії, ймовірно, ко-маркетинг - це саме те, що вам потрібно. Співпраця відкриває для компаній-партнерів нові горизонти і дозволяє вирішувати найрізноманітніші маркетингові завдання, від зниження витрат на рекламу до підвищення продажів. Сьогодні ми поговоримо про популярну в мережі і доступну для широкого кола бізнесів форму ко-маркетингу - інформаційне партнерство.

Коротко про ко-маркетинг

Ко-маркетинг (англ. Co-marketing) припускає спільні програми двох або більше компаній, кожна з яких отримує з співпраці певну вигоду. Запорукою успішного партнерства є перетин аудиторій. Продукти та послуги компаній в рамках ко-маркетингу можуть бути абсолютно різними, але однаково актуальними для їх споживачів. Наприклад, альянс SEO-компанії та сервісу онлайн-бухгалтерії спрацює в плюс для обох сторін, так як їх клієнтів - власників бізнесу - цікавить як пошукове просування, так і оптимізація бухобліку.

Що може принести спільна робота компаніям? Результат (або інакше - «зміст партнерства») може полягати в зниженні витрат, збільшенні клієнтської бази, підвищенні впізнаваності компанії, зростанні лояльності клієнтів, збільшенні доходів і маржинальність бізнесу.

У ко-маркетингу існує декілька форм співпраці:

  • подвійний брендинг - найбільш популярна форма, яку можна охарактеризувати як обмін послугами, продуктами, майданчиками, рекламою, знижками або навіть досвідом компаній;
  • крос-маркетинг - спільне просування компаніями групи супутніх товарів або послуг (тут варто згадати дисконтні програми для клієнтів, в рамках яких вони отримують знижки або подарунки у компаній-партнерів);
  • коаліційна програма лояльності є складною формою співпраці і об'єднує кілька брендів під одним ім'ям (яскравим прикладом такого ко-маркетингу можна назвати програму бонусів «Малина», що налічує у своєму складі більше п'яти сотень учасників (великих російських компаній));
  • ко-брендинг передбачає об'єднання брендів і їх маркетингових стратегій для єдиного просування продуктів або послуг (класичним прикладом ко-брендингу є альянс банків і перевізників.

Основи інфопартнерства

В рамках інформаційного партнерства сторони обмінюються своїми повідомленнями, анонсами, тим самим здійснюючи взаємне просування і отримуючи цільові контакти з новою аудиторією. Як приклад можна привести публікації в розсилках, в блозі компанії або на її сторінці в соцмережах. Щоб інфопартнерство працювало ефективно, необхідно дотримуватися ряду простих рекомендацій.

1. Краще менше, та краще. Це саме той випадок, коли важливо не кількість партнерів, а їх якість. Може вийти так, що ви не зможете забезпечити належний «вихлоп» від спільних акцій з безліччю партнерів, тому що ваша аудиторія не готова сприйняти відразу великий обсяг нової інформації. Таке «розпорошення» малоефективно для обох сторін. На початковому етапі виберіть обмежене коло партнерів і запустіть з ними кілька кампаній. Відмовляйтеся від «слабких гравців» союзу, поступово виводите їх з гри і залучайте нових, не забуваючи аналізувати і оцінювати їх діяльність у процесі роботи.

2. Цінність пропозиції. Переконайтеся, що пропозиція партнера має високу цінність для ваших клієнтів. Якщо повідомлення буде нерелевантним або малозначущим, воно викличе негативну реакцію аудиторії і не принесе бажаних лідов. 

3. Правильний візит. Підходьте до пошуку партнера уважно: вивчіть його площадку, варіанти розміщення, зважте цінність його інформації для ваших користувачів. Далі, звертаючись з пропозицією про партнерство, правильно сформулюйте своє повідомлення. Чітко і стисло донесіть до потенційного партнера вигоду для нього від вашого спільного співробітництва, покажіть, які переваги отримають він і його аудиторія. В іншому випадку ваше звернення залишиться без уваги.

4. Зони відповідальності. При роботі з партнером чітко обговоріть, хто за що відповідає. Узгодьте терміни розміщення, уточніть вимоги до матеріалів. Всі узгодження обов'язково фіксуйте письмово, щоб у майбутньому уникнути непорозумінь.

5. Зміст пропозиції. Перш ніж щось анонсувати по базі партнера, вивчіть його аудиторію і на основі отриманих даних створіть релевантну пропозицію. Припустимо, ви хочете залучити нових покупців у ваш магазин і аудиторія партнера з високою ймовірністю зацікавиться вашою продукцією. Але, щоб її залучити, потрібно не просто розповісти про себе, а запропонувати їй якийсь бонус. Уточніть у партнера характер аудиторії та її переваги. Можливо, спрацює пропозиція знижки на товар або отримання подарунка при покупці. Попереджений значить озброєний.

6. Вибір каналу. У компанії може бути кілька майданчиків, де вона розміщує інформацію про партнерів. Виберіть ті ресурси, які більшою мірою підходять під ваші завдання і гарантовано спрацюють. Далі обов'язково поцікавтеся, що хоче отримати в разі співпраці ваш партнер, яка з програм просування його цікавить більшою мірою, і запропонуйте оптимальні варіанти, наявні у вашому розпорядженні.

7. Технічне завдання. Запитайте у партнера технічні вимоги до розташовуваних матеріалів (текстових і графічних). Це дозволить уникнути втрати часу з обох сторін. Після відправлення матеріалів переконайтеся, що все буде опубліковано в коректному вигляді. По можливості запросіть тестову розсилку або знімок екрана. Перевірте ваші партнерські посилання в тексті, не відбулася чи випадкова підміна їх іншими посиланнями. Це важливо, оскільки після виходу анонса, наприклад, в розсилці вже щось виправити буде неможливо.

8. Періодичність анонсів. У співпраці з постійним партнером слід дотримуватися періодичність, щоб для його аудиторії вас не було «дуже багато». Нав'язливість не принесе хороших результатів. Нагадуйте про себе раз на два-три тижні, а то й рідше, при цьому намагайтеся урізноманітнити вашу пропозицію.

Висновки

Інфопартнерство може стати успішним способом вашого просування. Однак не варто впадати у відчай, якщо перші спроби не принесли бажаних результатів. Пробуйте, шукайте якісні майданчики і неодмінно аналізуйте цифри за допомогою доступних систем статистики. У процесі аналізу ви побачите кількість переходів, конверсій, і зрозумієте, як ефективніше скорегувати кампанію і відрегулювати роботу з вашими партнерами.

Матеріал використаний з сайту автоматизованої рекламної системи SeoPult