Сучасна оптимізація текстів для сайту

При написанні текстів слід врахувати два важливі моменти: підвищити привабливість для читача і оптимізувати для пошукових систем. Пошукові системи - це, в першу чергу, роботи, які розуміють мову цифр і обробляю інформацію за заданими алгоритмами. Тому, створюючи тексти для людей, не забуваємо і про SEO-складову.

Розкласти по поличках

1. Користь

Проявіть турботу про клієнта при першому ж контакті. Розкажіть, чим ви можете йому допомогти, яку користь він отримає від співпраці з вами.

Про компанію. Уникайте штампів при описі компанії. «Ми кращі на ринку», «забезпечимо бездоганний сервіс», «гарантуємо високу якість» - ці побиті фрази вже нікого не «чіпляють». Краще розкажіть про досягнення у вигляді історії. Люди люблять читати історії, а цікавими - із задоволенням діляться. Хороший приклад для наслідування - сайт компанії Airbnb


Рис. 1. Розповісти про себе можна абсолютно в іншому форматі,
а текст доповнити фотографіями офісу і співробітників

Вкажіть переваги, які отримає клієнт, розташуйте його до себе, використовуючи гумор і вічливий тон. Подивіться дві презентації послуги «Чоловік на годину»: «Мене звати Андрій» і «Добрий день! Мене звати Олександр". Якому майстру ви зателефонуєте?

Про товари і послуги. Закладіть в тексті відповіді на можливі запитання клієнта. Детально опишіть, що входить до складу послуги / товару, які терміни виконання і вартість, як протікає процес роботи, чого очікувати після її завершення. Консолідуйте інформацію: не змушуйте користувача шукати її в глибинах сайту самостійно (приклад вдалого детального опису послуги можна знайти на сайті компанії «Двері-маркет»).

Врахуйте, що замовник може не бути експертом у вашій галузі і потребувати допомоги консультанта. Інформаторами на сайті можуть служити графічні схеми, інфографіки, калькулятори і фільтри, що полегшують знайомство з продуктом. Такий досвід подачі матеріалу ви могли зустрічати на сайтах банків, страхових компаній, виробників вікон, дверей.

2. Проста і зрозуміла мову

Говоріть з користувачем простою мовою: використовуйте короткі речення, уникайте канцелярського стилю, оживляйте текст дієсловами. Хороші поради дає літератор і перекладач Нора Галь у книзі «Слово живе і мертве».

Ось один із прикладів:

Складно:

«Це не може не з'явитися плідним приводом для роздумів»

Просто:

«Тут є над чим замислитися»


3. Гра на почуттях і емоціях

Нестандартний підхід до опису - коник компанії Ікеа. Автори тонко помічають особливості товарів і практично про кожного з них розповідають коротеньку історію, що будить емоції у покупців. Зробити це непросто, але результат того вартий. На прикладах, наведених нижче, відмінно видно, що шаблонний опис (Мал. 2) програє творчому підходу (Мал. 3).


Рис. 2. Стандартне опис товару


Рис. 3. Творчий опис товару

4. Оформлення та структура

При розміщенні текстів варто дотримуватися правила: одна сторінка - один текст релевантного змісту. Загальний опис (про все потроху) наводиться тільки на головній сторінці. 

Важлива порада: використовуйте сервіс Вебвізор Яндекса, щоб спостерігати за поведінкою відвідувачів сайту. Чи переглядають вони текст до кінця, в який момент втрачається інтерес, що саме заважає працювати з контентом. Оперуйте даними аналізу для підвищення якості вмісту.

Сподобатися роботові

1. Входження ключів

Для досягнення високих позицій по ключових запитах необхідно вводити їх в тексти - цього правила поки ніхто не відміняв.

Скільки потрібно входжень? Забудьте про старі принципи підрахунку, формули «нудоти» та інші «сеошние» штуки. Просто подивіться на сайти топових конкурентів і наслідуйте їх приклад.

2. Розведення входжень

Хороші SEO-копірайтери завжди використовують прийом розбавлених входжень ключа. Синоніми, словоформи (зміна закінчень), перехід слів з однієї частини мови в іншу, зворотний порядок слів, додавання додаткових слів і можливі комбінації цих методів роблять текст більш природним, але цілком «їстівним» для роботів.

Наприклад, фраза «путівка в Англію», використовувана п'ять разів на невеликому тексті, буде майоріти очі. У трьох з п'яти випадків можна замінити її синонімом «путівка в туманний Альбіон» або «тур по Англії», застосувати морфологію та ввести додаткові слова «вартість відвідування англійських замків входить в путівку», рознести слова в різні пропозиції, які стоять поруч «Подорож по Англії - незабутньо. Вартість путівки складе від 1000 євро ».

3. Більше конкретики

Існує вислів «в тексті багато води». Це означає, що автор використав в надлишку стоп-слова (займенники, прийменники, частки та інші.), Прикметники, слова з низьким смисловим навантаженням. При виборі з десятків тисяч схожих варіантів таких текстів такий розглядається пошуковою машиною як найменш цінний.

Позбавити текст від «сміттєвих» слів допоможе професійний коректор або редактор. Якщо такого фахівця під рукою немає, можна використовувати онлайн-сервіси, наприклад Главред (виділяє слова, дає підказки щодо поліпшення тексту) або Адвего (дає статистику за ключовими словами, стоп-словами).

І, зрозуміло, будь-який текст повинен бути унікальним. Якщо ви пишете самі, питання унікальності тексту відпадає, але якщо ви замовляєте матеріал у копірайтера або купуєте готовий на текстовій біржі, то не зайвим буде перевірити його на унікальність в Яндексі чи Гуглі (ввести фрагмент тексту в рядку пошуку) або через спеціальні сервіси.

Кращий автор - ви самі

Кращий автор - це той, хто знає специфіку галузі, працює з цільовою аудиторією і вміє знайти до неї підхід. Пробуйте писати тексти самостійно, спираючись на прості рекомендації. Якщо така можливість виключена, підключіть до задачі копірайтера. Надайте йому максимум інформації, поясніть, якої мети ви хочете досягти за допомогою тексту, по можливості наведіть приклади. Якісний контент вимагає терпіння, уваги і часу. Працюйте в цьому напрямку, і ваша праця буде винагороджений.