Сайт, зручний для мобільних користувачів

Критерії зручності

 

Дослідження, що проводяться агентством розробки рішень для мобільного інтернету «Мобільна кухня», свідчать про сумний факт: більше 63% топових інтернет-магазинів Росії (з рейтингу журналу «Коммерсант») незручні для перегляду на смартфонах. В цілому ж більше 90% російських сайтів абсолютно не готові до прийому мобільних користувачів, незважаючи на те що їх частка від загального числа користувачів всього інтернету становить більше 50%.

 

Що робить сайт незручним для мобільних користувачів? Фахівці Google називають ряд помилок, що не дозволяють сайту бути дружнім до смартфонів:

  • дрібний шрифт, графіка та активні елементи - сторінка сайту відображається як на десктопном пристрої, але стає нечитабельною;
  • ширина контенту перевищує розміри екрану і доводиться пересувати зону перегляду або здійснювати горизонтальний скролінг;
  • дрібні і розташовані дуже близько один від одного активні елементи (посилання, кнопки), на які неможливо натиснути без масштабування;
  • використання несумісних плагінів (показовий приклад - флеш-плеєр, що не програється на смартфонах).
  • На прикладі нижче два сайти аналогічної тематики, один з яких відповідає вимогам mobile-friendly, а інший - ні (Мал. 1).

Мал. 1. Приклад адаптованого і неадаптованого до смартфонів сайтів

 

З наведеного прикладу стає зрозумілим, що сторінка, комфортна для мобільних користувачів, має наступні критерії юзабіліті:

  • великі активні елементи (кнопки, форми, графіка), шрифт, що добре читається без наближення;
  • структурований контент (важлива інформація міститься на першому екрані, а другорядна ховається із зони перегляду);
  • сумісні з мобільною платформою формати файлів;
  • адаптована під екран смартфона область перегляду контенту.

 

У першу чергу про мобільний адаптації сайтів слід задуматися (точніше, вже почати діяти) власникам електронних ЗМІ, блогів, комерційних майданчиків (інтернет-магазини, корпоративні сайти та ін.), Сайтів з розважальним контентом. Це ті ресурси, які щодня збирають велику кількість переглядів саме з мобільних пристроїв, коли користувачі читають новини, дивляться відео або вибирають товари і послуги «на бігу». 

 

Особливості алгоритму mobile-friendly

Перш за все варто зазначити, що алгоритм mobile-friendly, запущений Google 21-го квітня, впливає на результати тільки мобільного пошуку Google (мобільна і десктопна видачі не корелюють) і зачіпає виключно смартфони. Оцінці підлягає мобільне юзабіліті окремо взятих сторінок, а не сайту в цілому. Таким чином, оптимізуючи ряд сторінок, вже є можливість отримати вигоду від даного алгоритму. Крім того, за словами представників Google, налаштування алгоритму може зайняти кілька тижнів, тому у вебмайстрів є ще достатньо часу, щоб модифікувати свої ресурси.

У даному алгоритмі допустимі винятки, коли десктопні версії сайтів можуть ранжуватися вище мобільних. Це можливо у випадку брендових запитів (неадаптованих сайт бренду матиме пріоритет), а також високої релевантності вмісту сторінок (сигнал якості контенту залишається досить сильним і в мобільному пошуку). За прогнозами фахівців Google, вплив поновлення буде достатньо масштабним і торкнеться більше 11% загальної кількості результатів мобільного пошуку.

Цікавий факт, що одним з факторів ранжирування в мобільному пошуку також є наявність мобільного додатку у сайту, за умови, що воно проіндексовано Google-ботом і вже встановлено на пристрої користувача (поки тільки на платформі Android), а сам користувач авторизований в системі Google. Таким чином, в пошуку можна буде побачити посилання на додаток і відкрити його, не переходячи на основний сайт.

 

Інструменти перевірки сайту

Для зручності вебмайстрів Google розробив ряд сервісів, які в один клік допоможуть визначити, чи відповідають сайти вимогам нового алгоритму. Перший сервіс Mobile-Friendly Test дозволяє дізнатися, якими бачить сторінки сайту пошуковий робот. Цей тест може видавати помилки і некоректний скріншвід сторінки, у разі якщо деякі директиви файлу Robots.txt заблоковані для доступу робота. З точки зору оптимізації сайту під мобільний пошук цей звіт представляє найбільшу важливість (Мал. 2).

Мал. 2. Mobile-Friendly Test показує мобільний сайт, яким його бачить робвід Google

 

Другий інструмент - PageSpeed ​​Insights - показує сторінку так, як вона відображається на екрані смартфона користувача. Крім цього, інструмент перевіряє швидкість завантаження і дає основні технічні рекомендації (Мал. 3).

Мал. 3. PageSpeed ​​Insights показує мобільний сайт, яким його бачить користувач

 

 

Відстеження трафіку

Відстежувати мобільний трафік можна за допомогою інструменту для вебмайстрів «Аналіз пошукових запитів», який зазнав значних змін і тепер дозволяє більш детально аналізувати пошуковий трафік, зокрема з мобільних пристроїв.

 

Висновки

Новий алгоритм Google «прискорив» вебмайстрів усього світу взятися за мобільний оптимізацію сайтів, щоб не втратити левову частку інтернет-користувачів з пристроїв на платформах Android і iOS. Навіть якщо ви не очікуєте пошукового трафіку (або його частка вкрай мала), в будь-якому випадку важливо подбати про комфортний взаємодії мобільних користувачів з вашим сайтом, оскільки відвідувачі можуть перейти на нього по зовнішньому посиланню або за вказаною ними ж самими адресі в рядку браузера. Не пропустіть наступні випуски нашої розсилки: в них ми розповімо про техніки адаптації та правилах SEO для мобільних сайтів.