Рекомендації щодо поліпшення сніпетів

Сніппет - це візитна картка сайту в результатах пошуку. Завдяки сніпетам користувачі ще до переходу на сайт отримують уявлення про його контент і формують певний рівень довіри. Навіть якщо ваш ресурс не досяг ТОП-3, але увійшов в десятку кращих, він може отримувати набагато більше трафіку, ніж лідери, за умови, що його опис буде більш інформативним і привабливим. У запропонованій вашій увазі статті ви знайдете рекомендації, дотримання яких дозволить отримати якісні сніппети для вашого сайту і збільшити зростання числа клієнтів з пошуку.

Прийоми для покращення сніппетів

Сніппет складається із заголовка (він же - посилання на сторінку сайту), навігаційною ланцюжки і фрагмента опису або анотації документа. Це основна частина, яка може бути розширена додатковою інформацією, приміром, швидкими посиланнями на розділи сайту, вартістю товару, контактами компанії та іншими даними (Мал. 1).


 

На жаль, сніппет не можна створити самостійно, але на його формування можна вплинути (про можливі способи ми поговоримо далі).

1. Тема

Для заголовка сніппета пошукова машина використовує, як правило, текст заголовка сторінки (Title). Контент, укладений в Title, повинен бути унікальним для кожної сторінки сайту (і не скопійованим у конкурентів), відображати її основну суть і виключати пошуковий спам (надмірне вживання ключових слів). Уникайте довгих фраз, оскільки Яндекс залишає в заголовку сниппета порядку 70 знаків, а Google - до 60 (включаючи пробіли) (Мал. 2).


 

Також для заголовка сніппета можуть бути використані дані, розмічені по протоколу Open Graph, про що йдеться в документах Яндекса. В даному випадку заголовок сторінки і назва сайту вказуються всередині елемента «head» (у властивостях og: title і og: site_name).

Приклади реалізації представлені в довідці Яндекса.

2. Блок посилань

2.1. Навігаційна ланцюжок

Навігаційний ланцюжок в сніппеті розташовується під заголовком і являє собою послідовний ряд посилань на розділи сайту, до яких відноситься знайдена сторінка. Це дає розуміння структури сайту і дозволяє перейти до іншого розділу прямо з пошуку (посилання в ланцюжку клікабельні тільки в Яндексі). Кращий варіант - посилання, представлені російською мовою (Мал. 3).

Домогтися цього для Яндекса можливо при наявності наступних умов:

  • сайт має чітку деревоподібну структуру, а адреси сторінок представлені у вигляді ЧПУ («Человекопонятные» урл)
  • тексти в Title і URL ідентичні і містять коротку назву сторінки / підрозділу / розділу (Яндекс використовує ці дані для формування назв в ланцюжку).

 

Домогтися цього для Google можливо при наявності наступних умов:

  • на сайті використовується елемент навігації «хлібні крихти», розмічені за допомогою форматів Microdata або RDF (а незабаром і Schema.org).

2.2. Регістр імені сайту

Яндекс надає можливість візуального виділення імені сайту в результатах пошуку і поліпшення його читабельносі за допомогою відображення з великої літери як назви самого сайту, так і кожного слова складеного домену (Mybestpage.com, MyBestPage.com і т.д.).

Зробити це можна за допомогою інструменту «Регістр імені сайту» в панелі вебмастера Яндекса.

 

3. Основний текст

Супровідний текст - це найважливіший елемент сніппета, за допомогою якого можливо впливати на рішення користувача щодо вчинення його переходу на ваш сайт (або продовження подальшого дослідження результатів пошуку). Зміст тексту повинен відображати конкретну комерційну пропозицію і розкривати основні риси товару або послуги. Чим більше конкретики щодо пошукового запиту, тим краще (Мал. 4).


 

Описова частина може запозичатися пошуковими машинами з мета-тега Description або безпосередньо з тексту сторінки. У ряді випадків у нього може потрапляти "сміття" з меню, футера, контактів та інших розділів (якщо контент сторінки або Description не оптимізовані). Довжина тексту сніппета варіюється між 150 (для Google) і 250 (для Яндекс) знаками (включаючи пробіли).

Заздалегідь передбачити алгоритм робота при виборі опису неможливо, тому необхідно підготуватися до нього заздалегідь за всіма позиціями, а саме:

  • помістити текст комерційної пропозиції в мета-тег Description;
  • на сторінці сайту абзац з комерційною пропозицією розмістити на початку тексту (в тому числі підняти його вище в коді) і обмежити розміром в 250 символів;
  • точне входження ключового слова використовувати виключно в даному фрагменті тексту, в іншому тексті на сторінці - тільки розбавлені;
  • зміст абзацу не повинен дублювати текст в Title сторінки.

4. Розширення

Крім основної інформації, сніппет може містити й додаткову, що вимагає участі в партнерських програмах (у разі Яндекса) або впровадження мікророзмітки на сайті. Така робота винагороджується підвищеною увагою користувачів до сніпетів і навіть можливою ​​конверсією без переходу на сайт.

4.1. Контакти

Розміщення контактних даних компанії в сніппет (Мал. 5) підвищує довіру користувачів, а також робить можливим швидке замовлення (наприклад, виклик лікаря додому).


 

Додати її можна наступними способами:

  • вказавши в панелі Яндекс.Вебмастер (у розділі «Географія сайту»> «Регіон сайту»);
  • беручи участь у програмі Яндекс.Довідник;
  • додавши компанію в сервіс карт Google;
  • використовуючи мікророзмітки (схеми Organization і Place), яку враховують відразу обидві пошукові машини (бажаний варіант).

 

4.2 Дані про організацію та послугах

Крім адреси, також можна вказати вид діяльності компанії і графік роботи (Мал. 5). Дані наводяться в сервісі Яндекс.Вебмастер (у розділі «Географія сайту»> «Адресаи та організації») або ж через мікророзмітки (за аналогією з попереднім пунктом).

4.3 Ціна товару і інформація про доставку

Маючи вигідну ціну товару, та ще й транслюючи її в сніппет, ви значно збільшите число переходів потенційних клієнтів (Мал. 6). Для цього необхідно взяти участь у програмі Яндекс.Маркет або підключити в Яндекс.Вебмастері (у розділі «Товари та ціни») спеціальний YML-файл, що містить інформацію про ваші товари. У цьому ж файлі вказуються можливість і вартість доставки для конкретного регіону. Універсальний варіант вказівки ціни в сніппет, підтримуваний обома пошуковими машинами, - мікророзмітки Schema.org (схеми Product, Offer, AggregateOffer).


 

4.4 Швидкі лінки

Швидкі посилання в сніппеті пошукової видачі Яндекса (Мал. 7) ведуть на найбільш затребувані розділи сайту (контакти, підкатегорії і інш.), Що дає більш повне уявлення про контент ресурсу і дозволяє здійснювати перехід на внутрішні сторінки з пошуку. Яндекс визначає швидкі посилання автоматично, вебмастер ж може при необхідності їх відредагувати. Це розширення сніппета доступно не для всіх ресурсів.

Про умови і правила формування швидких посилань читайте в довідковому розділі Яндекса.


 

5. Графіка

Картинки в сніппеті дозволяють виділити його серед низки інших і підвищити клікабельність. В Яндексі кожен сніппет може супроводжуватися фавікон - невеликим зображенням, що знаходяться зліва від заголовка (одночасно відображаються як іконки сайту у вкладці браузера). Щоб фавікон з'явився, необхідно файл картинки розміром 16х16 пікселів у форматі .ico завантажити в кореневий каталог сайту.

Також в сниппет можна додати картинки або навіть превью відеоролика (стосовно Яндекса і Google), що актуально для інформаційних сайтів або сайтів, що містять розважальний контент (рецепти, відеохостінги і т. д.).

Робиться це за допомогою мікророзмітки (про доступні схемах ми писали у випуску розсилки №215).

 

Висновки

Існує безліч способів зробити сніппет вашого сайту більш привабливим і клікабельним. Визначення набору інструментів для використання залежить від специфіки вашого сайту і доступних ресурсів. Ми рекомендуємо в першу чергу приділити увагу базовим речам: оптимізувати заголовок і основний текст. Це дозволить одночасно поліпшити SEO-показники сторінок і забезпечити якісний сніппет.