Професійний SEO-аудит сайту

Базовий аудит, безсумнівно, корисна практика, яка дозволяє оперативно перевірити сайт на відповідність стандартним вимогам пошукової оптимізації. Але, коли мова йде про серйозну боротьбу за ТОП, особливо в конкурентних тематиках, без професійної експертизи не обійтися. Допомога фахівця необхідна на початковому етапі просування, а також у тому випадку, коли сайт стикається з проблемами тривалої стагнації у видачі, спаду пошукового трафіку, низькою конверсією.

 

Зміст SEO-аудиту

Розглянемо варіант комплексного SEO-аудиту, супроводивши його прикладами (витяги зі звіту перевірки комерційного сайту, сфера енергетичних послуг). Параметри кампанії: регіон «Москва», 110 запитів в ядрі, посилальне просування близько 5 років, видимість в Яндексі 20%, в Google 1%.

1. Аналіз семантичного ядра

  • оцінка ефективності запитів в ядрі;
  • пошук нових ключових слів;
  • аналіз релевантності цільових сторінок ключовим запитам.

Грамотно складене семантичне ядро ​​- вже 50% успіху. Чим ширше охоплена тематика і точніше підібрані пошукові запити, тим вище будуть результати по кожній фразі.

 

Звіт про помилки:

Ядро має 2% слів, неефективних для даного регіону (нульовий трафік); навпаки, близько 20% конверсійних слів відсутній у списку. Ряд сторінок сайту не є релевантним запитам, що просуваються.

 

2. Аналіз внутрішніх факторів

2.1. Технічні характеристики

Перевірці підлягають:

  • відповідь сервера;
  • кодування сайту;
  • робота «движка»;
  • швидкість завантаження сторінок;
  • вид URL-адрес;
  • службові документи sitemap.xml і robots.txt;
  • заголовки Expires і Last-Modified.

Аналіз технічних параметрів сайту дає відповідь на питання про те, як пошукові роботи «бачать» ресурс. Це вкрай важливо, оскільки похибки у вихідному коді або у змісті службових файлів можуть бути критичними, що зробить просування неможливим.

Звіт про помилки

  • Некоректно оформлена сторінка з 404-помилкою
  • Для формування адреси сторінки не використовуються ЛПУ
  • У файлі robots.txt не вказано головне дзеркало сайту
  • Відсутній файл sitemap.xml
  • Тема Expires відсутня
  • Тема Last-Modified відсутня
  • Кодування сервера і кодування сайту не збігаються

2.2. SEO-параметри

Перевірці підлягають:

  • мета-теги Title і Description;
  • заголовки і підзаголовки в текстах;
  • кількість сторінок в активному і запасному індексах Google;
  • швидкість індексації сторінок;
  • наявність фільтрів пошукових систем;
  • головне дзеркало сайту;
  • дублі сторінок;
  • внутрішні посилання;
  • мікророзмітки;
  • технології закупівлі посилань;
  • регіональність.

 

SEO-параметри сайту - це фундамент, на якому будується все пошукове просування. Найбільше число помилок, які ускладнюють видимість ресурсу в пошуку і не дозволяють розкрити його потенціал, зустрічається саме тут.

 

Звіт про помилки

  • Некоректне використання в текстах заголовка h1 і підзаголовків h2-h4
  • Більше 60% сторінок сайту знаходиться в запасному індексі Google і не відображається в результатах пошуку
  • Не використовуються мікроформати для сторінок контактів і товарів
  • Мета-теги Title занадто об'ємні (більше 70 знаків), що не релевантні змісту сторінки і без входження ключових слів
  • Для деяких сторінок використовуються не унікальні Title
  • Низька швидкість індексації сторінок через відсутність нових публікацій
  • Знайдено дубльовані посилання на сайті, не закриті від індексації

 

2.3. Контент

Перевірці підлягають:

  • унікальність матеріалів;
  • обсяг текстів;
  • щільність ключових слів;
  • оптимізація текстів і картинок;
  • заповненість сторінок текстом;
  • правопис;
  • регулярність публікацій.

 

Контент є основним показником якості ресурсу і має безпосередній вплив на швидкість індексації сайту і його ранжування у видачі.

Звіт про помилки:

Відсутній атрибут:

  • Відсутній атрибут & lt; title & gt; для картинок
  • На сторінках категорій немає вступних текстів
  • Не всі товари та послуги супроводжуються описом
  • Відбувається деформація верстки через відсутність параметрів тегів картинок
  • Деякі тексти на сайті не унікальні
  • На сторінках товарів / послуг відсутній блок «Рекомендовані товари / послуги»
  • Тексти на сайті містять недостатню кількість ключових слів
  • У текстах присутні орфографічні помилки

 

3. Аналіз зовнішніх факторів


На даному етапі проводиться аналіз зовнішнього посилальної маси, сайтів-донорів, анкор-листів. Оцінюється характер посилальної стратегії.
                                
Звіт про помилки
 

Виявлено проблеми з «миготінням» (тимчасовим або постійним відключенням) посилальної маси. Якість і кількість беклінків (> 1600) цілком задовільний, але переривання процесу нарощування посилань негативно відбивається на зростанні позицій сайту. Сайт не представлений в найбільших каталогах Яндекс.Каталог і DMOZ. 

                                
                               

4. Оцінка юзабіліті і поведінкових факторів
                               

Відбуваються:

  • оцінка дизайну;
  • аналіз функціоналу;
  • аналіз поведінки користувачів;
  • оцінка сніпетів;
  • пошук згадок сайту в соцмережах, блогах і на форумах.

                               

Важливо не тільки вивести сайт в ТОП, але і домогтися того, щоб відвідувачі переходили на потрібні сторінки і здійснювали цільові дії. Якщо користувальницькі фактори будуть незадовільними, пошукові машини можуть знизити позиції сайту у видачі.
                               

Звіт про помилки

  • Сайт не адаптований для невеликих розмірів екрану
  • На внутрішніх сторінках немає навігації за принципом «Хлібні крихти»
  • Відсутній пошук по сайту
  • У меню відсутній пункт «Про компанію»
  • Використовувані на сайті зображення низької якості
  • Посилання не виділяються з тексту і не підсвічуються при наведенні миші
  • Відсутня валідація при заповненні форми зворотного зв'язку
  • Немає сторінки з інформацією про способи оплати та доставки
  • Відстеження користувачів неможливо через відключений Вебвізор
  • Непривабливий сніппет (Не оптімізрован тег Description)
  • Відсутні офіційні сторінки в соціальних мережах (так само як і згадки про саму компанію)
  • Компанія не згадується на профільних форумах і в блогах

 

5. Аналіз конкурентів

 

Для порівняльного аналізу конкурентів відбираються сайти, що займають лідируючі позиції за основними ключовими запитами.

 

Порівняння відбувається за такими параметрами:

 

  • позиції;
  • посилальна стратегія;
  • рівень оптимізації контенту;
  • відвідуваність;
  • контрольний бюджет;
  • бізнес-показники;
  • кількість сторінок в індексах Яндекса і Google.

 

Дане дослідження показує динаміку розвитку сайту компанії щодо ринку, дозволяє зробити висновок про коректність обраної стратегії оптимізації.

 

Звіт про помилки

 

Рівень оптимізації сайту на даний момент поступається показникам конкурентів, що не дозволяє досягти бажаних позицій в ТОПі. Для підвищення ефективності пошукової кампанії необхідно скористатися рекомендаціями, наведеними в звіті.

 

Висновки

                                                                

У даному прикладі сайт довгий час не міг домогтися гарної видимості в ТОПі, незважаючи на низький рівень конкуренції в ніші. І тільки експертиза допомогла виявити всі недоліки, які знижують ефективність SEO-кампанії.