Просування компанії в декількох регіонах

Як вивести сайт в ТОП пошукової видачі відразу в декількох регіонах? Відповідь на це питання цікавить величезну кількість компаній, які виходять на нові ринки. Простих рішень тут немає, і, якщо ви хочете отримувати більше продажів за рахунок регіонального пошуку, доведеться вкласти чимало сил і ресурсів. Ми наведемо кілька можливих способів просування сайту в регіонах, щоб допомогти вам визначитися зі стратегією та інструментами.

Поняття регіональності

Яндекс. До квітня 2009 року поняття регіональності в Яндексі не існувало: видача у всіх користувачів Росії (а також всередині країн СНД) була ідентичною. З появою алгоритму «Арзамас» і географічних чинників ранжирування ситуація змінилася. В залежності від регіону користувачі по комерційним (геозалежних) запитам стали бачити переважно локальні сайти (Мал. 1). З одного боку, це значно полегшило життя місцевим компаніям, з іншого - їм стало помітно складніше пробиватися на сусідні ринки за допомогою пошукового просування.

Google. На відміну від Яндекса, геотаргетинг в пошуку Google здійснюється поки тільки в рамках країни, і геозалежний запитів є величиною відносною. У її визначенні лежить набагато більша кількість чинників, ніж просто «залежний» або «незалежний» від географії користувача запит (наприклад, оцінюється також рівень корисності контенту). З цієї причини ТОП-10 пошукової видачі може включати не тільки «домашні» сайти, але й сайти інших регіонів.

Загальні рекомендації

Аналіз. Перш ніж виходити на регіональні ринки, проаналізуйте їх комерційний потенціал. Ймовірно, ваш товар мало затребуваний в тому чи іншому місті або, навпаки, ринок настільки перенасичений схожою пропозицією, що освоєння чужій території не варто витрачених коштів. Якщо ви бачите сенс у ваших діях, обов'язково вивчіть особливості місцевих компаній (ціни, сервіс, асортимент і т.д.) і попрацюйте над тим, щоб перевершити їх за ключовими показниками.

Сайт. Площадка повинна бути якісною, зручною, адаптований для широкого спектру пристроїв користувача, мати інформативне зміст і конкурентні комерційні показники - це обов'язкові умови для успішного розвитку ресурсу, навіть якщо ви працюєте тільки в домашньому регіоні. Пам'ятайте про комерційну релевантності в Яндексі і оптимізуйте сайт, враховуючи актуальні вимоги пошукової машини.

Стратегія. Регіональне просування компанії припускає комплексну маркетингову стратегію: оптимізацію ресурсу, роботу з соціальними медіа, форумами, участь в партнерських сервісах та інші заходи. На першому етапі всі дії необхідно направити на підвищення впізнаваності бренду і формування унікальної торговельної пропозиції. За рахунок цього вдасться підвищити лояльність користувачів, отримувати природні посилання, забезпечувати хороші поведінкові метрики. У кінцевому рахунку, це може сприяти досягненню фінальної мети - більш високого ранжирування сторінок сайту в локальному пошуку.

Алгоритм дій

1. Просування компанії з регіональними офісами

Оптимізація сайту. Наявність офісів компанії в регіонах значно спрощує завдання просування в локальному пошуку. У цьому випадку є можливість задати географічну приналежність сайту, що дозволить йому брати участь у ранжуванні нарівні з ресурсами місцевих компаній. Прив'язка сайту здійснюється двома способами:

створення одного сайту з підрозділами (приклад реалізації) і присвоєння йому до семи регіонів в сервісі Яндекс.Каталог (плата за розміщення - 12 500 рублів);

створення декількох сайтів (приклад реалізації) на піддоменах і присвоєння кожному з них регіону в сервісі Яндекс. Вебмастер.

Перший спосіб підходить для організацій з невеликою філіальною мережею і зручний тим, що робота ведеться тільки з одним набором контенту. Вибираючи другий спосіб, варто враховувати, що контент на піддоменах не повинен дублюватися. В основі можна використовувати загальний опис послуг, але уникализировать його за рахунок особливостей даного регіону (тарифи, умови роботи, фото готових робіт, відгуки і т.д.). Незалежно від способу реалізації, не забувайте правильно оформляти сторінки контактів: розмістіть схему проїзду, адреса, телефон, використовуйте мікророзмітки Schema.org (схеми LocalBusiness).

Зовнішня оптимізація. SEO-кампанію потрібно базувати на роботі з регіональними донорами і при формуванні посилального профілю віддавати перевагу великим відвідуваним ресурсам (соціальні мережі, форуми, портали). Слід приділити увагу поширенню тематичного контенту для створення природного інформаційного фону навколо компанії. Запити краще використовувати НЧ і СЧ без прив'язки до місту - в такому вигляді, як їх набирають місцеві користувачі.

Партнерські сервіси. Участь у партнерських сервісах Яндекса (Каталог, Довідник) і Google (Google Мій бізнес) дає добре конвертований трафік зі спеціальної видачі пошукових систем. Це блок з адресами і картою, який виводиться у відповідь на комерційний запит, пов'язаний з діяльністю компанії (наприклад, «ветеринарна клініка» або «салон краси») (Мал. 4). Для представництв це ще одна відмінна можливість отримувати регіональні замовлення.

Контекстна реклама. При правильному налаштуванні геотаргетинга даний інструмент дозволяє отримувати швидкі замовлення вже на початковому етапі регіонального просування.

2. Просування інтернет-магазину

Для організації, яка не має мережі філій (а часом навіть і домашнього офісу, що не рідкість для інтернет-магазинів), регіональне просування сайту зводиться виключно до маркетингових методів. Як би не хотілося, але досягти позитивних результатів у локальних ведучих, просуваючись одночасно на всю країну, не вдасться (виключення може скласти унікальний або дуже слабо представлений на ринку продукт).

Оптимізація сайту. Інтернет-магазин - це комерційний сайт, і при його розробці або поліпшенні важливо враховувати основні вимоги Яндекса до такого типу сайтів (див. Нашу розсилку № 225). Для зручності регіональних користувачів можна передбачити можливість вибору їх міста зі списку, після чого в картці товару вивести інформацію про доставку для заданого регіону (Мал. 5). Відводити спеціальну сторінку під список міст доставки не потрібно: це перевантажить контент і буде виглядати як пошуковий спам.

Онлайн-маркетинг. Перерахуємо можливі інструменти роботи з місцевою аудиторією:

  • створення спільноти в найбільш популярною соцмережі цільового регіону (продажу через групу та залучення клієнтів на основний сайт);
  • участь у партнерських сервісах прайс-агрегаторах, націлених (Яндекс.Маркет, Товары@mail.ru);
  • розміщення контекстної реклами (з використанням геотаргетинга);
  • створення тем на форумах;
  • відповіді в суміжних за тематиками гілках;
  • публікації новин, інформаційних статей на популярних блогах, міських порталах і т.п .;
  • проведення акцій і анонсування через сервіси-Купонатор;
  • розміщення банерів для підвищення впізнаваності бренду (за наявності достатнього розміру бюджету).
  • Можливості SEO рекомендується використовувати тільки в домашньому регіоні, не розпорошуючи бюджети на малоефективні регіональні кампанії. Це дасть хороший результат на своєму ринку, а сусідні «підключаться» за рахунок маркетингових заходів.

Існує «сіра» схема просування компанії в локальних ведучих: створюється безліч сайтів під різні ринки, на них вказуються адреси для присвоєння регіону (наприклад, торгового або офісного центру міста). Але магазин там фізично не представлений.

Теоретично це може спрацювати, однак на практиці такі дії не призводять до позитивних результатів. По-перше, можна потрапити під фільтр аффіліатов в Яндексі, по-друге, підривається довіра і знижується лояльність покупців, якщо при наявності філії в їхньому місті вони можуть отримати замовлення тільки поштою Росії. Ми не рекомендуємо вдаватися до таких схем просування, оскільки вони несуть ризик для компанії.

Складові успіху

На відміну від домашнього регіону, підкорення ТОПів локального пошуку утруднюється обмеженнями, що накладаються пошуковими машинами, зокрема Яндексом. У ряді випадків ці алгоритми можна обійти (за умови наявності філіальної мережі), проте в цілому регіональне просування компанії будується за принципом мультиканального. Робіть хороший сайт, вибирайте інструменти взаємодії з аудиторією, ефективні для даного ринку, - це дасть стимул до більш високого ранжирування сайту в місцевій видачі.