Просування бренду в інтернеті

Брендинг компанії в мережі - це невід'ємна частина комплексної маркетингової стратегії. SEO та контекстна реклама можуть приводити клієнтів незалежно від того, наскільки відома компанія на ринку. Однак бізнес розвивається набагато успішніше, якщо його впізнають: йому довіряють і його рекомендують. Сьогодні ми поговоримо про те, як створювати позитивний образ компанії та управляти її репутацією за допомогою технологій онлайн-маркетингу.

Будьте ближче до народу

Перед здійсненням замовлення близько 15% потенційних покупців зазвичай відвідують соціальну сторінку бренду. Офіційна група в соцмережах - показник відкритості компанії та готовності будувати спілкування «без купюр». Конкурси, акції, опитування, уроки, огляди - це те, що обов'язково зацікавить аудиторію і підвищить її лояльність.

Існує чимало кейсів, коли компанія стала відома тільки за рахунок соціальних каналів. Американська мережа ресторанів Sweetgreen прославилася завдяки приголомшливим фотографіям їжі і постам про здоровий спосіб життя, розміщеним в Facebook, Twitter і Instagram.


Рис. 1. Фотографії здорової їжі в соціальних мережах привернули увагу до ресторану Sweetgreen

Графіка і відео - це сильні маркетингові інструменти соціальних мереж. Десятки малюнків сприймаються набагато простіше, ніж один "голий" текстовий пост. Розміщуйте не тільки власні картинки і ролики, але і заохочуйте публікації учасників групи з хештегом бренду (наприклад, в рамках проведеного конкурсу).

Розповідайте історії

Контент володіє величезним маркетинговим потенціалом. Публікації в текстовому і медійному форматах здатні багато розповісти про бренд і в ненав'язливій формі «зачепити» аудиторію. Щоб даний метод спрацював, потрібно виключити будь-який прояв реклами, а назву компанії згадати в підписі або акуратно ввести в зміст.

Для встановлення контакту добре працюють реальні історії. Популярні галузеві ресурси вітають живий контент і охоче розміщують історії успіху та інтерв'ю (колонка порталу The Village), репортажі про життя компанії (фоторозповідь про SeoPult) та її співробітників (спортивні захоплення боса).

На сайті компанії або в групі в соцмережах публікуйте навчальні або розважальні відео з логотипом компанії, фотозвіти про виробничий процес (наприклад, пошиття одягу), лаконічні статті, корисні для вашої аудиторії. Останні просто необхідні в складних тематиках, будь то медицина, техніка, будівництво і т. Д.

Беріть участь в партнерських сервісах

Високою популярністю серед користувачів користуються сервіси пошуку послуг в заданій локації. Для сфер бізнесу, що мають географічну прив'язку, вони можуть давати до 30% трафіку на сайт. Найвідоміші - це карти Яндекса і Google, куди будь-яка компанія може потрапити зовсім безкоштовно. Назва бренду буде спливати в інтерфейсі сервісу в супроводі короткого опису і рейтингу за відгуками.


Мал. 2. Підвищуйте популярність компанії за рахунок сервісу карт Google

Залежно від напрямку бізнесу, можна порекомендувати і ряд інших сервісів, що підвищують впізнаваність компанії: Яндекс (Маркет, Нерухомість, Авто), «З рук у руки», Авіто, Товари Mail.ru та інші.

Встановлюючи партнерські відносини з компаніями, що працюють в суміжних областях, можна отримати згадування бренда в їх новинах безкоштовно і у відповідь надати аналогічну послугу на своєму. Також можна запропонувати партнеру бонус для його клієнтів від вашої компанії. Наприклад, при покупці одягу для дітей в умовному інтернет-магазині «Малюк» батьки отримують подарунок - купон зі знижкою 40% на меблі для дитячої кімнати в салоні «Затишний будинок».

Брендова реклама

Даний метод відноситься до розряду високозатратних і дозволити собі його можуть далеко не всі компанії. Окрім відомого прийому розміщення графічних банерів і rich-media банерів на сайтах, варто спробувати спонсорство галузевого заходу, підтримку озвучування популярного серіалу або видання електронної книги, брендування постерів (фонова реклама на сайтах) (Мал. 3).


Рис. 3. Приклад брендованого фону сайту ігрового порталу

Працюйте з відгуками

Гріш ціна всім рекламним кампаніям, спрямованим на формування бренду, якщо в мережі панують негатив і залишена без уваги інформація, розміщена користувачами (UGC). Громадська думка має величезне значення при ухваленні рішення про покупку, і до нього прислухаються значно більше, ніж до будь-якої реклами. Тому робота з відгуками і відкритий діалог з аудиторією (відповідь на відгук, рекомендація) - мабуть, найважливіший етап формування і просування бренду.

Робота з контентом користувачів проходить в рамках форумів, сайтів відгуків, ресурсів запитань-відповідей та інших майданчиків, де може з'явитися згадка про компанію.

Перше, що потрібно зробити - знайти відгуки та коментарі користувачів, друге - провести роботу з управління репутацією, третє - зафіксувати ці майданчики і постійно відстежувати динаміку навколо бренду, працювати з новими відгуками.

Як працювати: на запитання користувачів про послуги потрібно обов'язково відповідати, з негативом - боротися, ввічливо вести діалог в спробах знайти істину і врегулювати конфлікт. Якщо компанія і її співробітники дійсно допустили помилку, слід запропонувати бонус або знижку і компенсувати втрату. Обговорюйте ці кроки публічно, для того щоб інші користувачі бачили прояв вашої турботи про клієнтів (Мал. 4).


Рис. 4. Компанія LinguaLeo веде активну роботу з відгуками,
розташовуючи до себе користувачів і підвищуючи популярність сервісу

Позитив заохочуйте висловленням подяки. Стимулюйте клієнтів описувати досвід роботи з вами. Це допоможе запустити так зване «сарафанне радіо» (тобто неформальне довірче спілкування між клієнтами), сформувати активність навколо бренду, залучити нових клієнтів і підвищити продажі.

Можна підключити «лідера думок», запропонувавши йому написати змістовний відгук, і розмістити в ньому посилання на ваш сайт. Але в даній ситуації слід діяти обережно: ви повинні бути повністю впевнені в якості надаваних послуг, в іншому випадку високий ризик зворотного ефекту і стрімкого зростання негативу.

Кому це треба: медичні установи, туристичні компанії, готелі, товари мас-маркету, салони краси, фітнес-студії, автодилери, автосервіси, ресторани, послуги ремонту, розважальні центри, освітні установи.

Користувальницький контент необхідно відстежувати і працювати з ним, інакше можна упустити важливі речі (питання, обгрунтовані і необгрунтовані скарги) і втратити довіру аудиторії.

Докладніше про роботу з відгуками і коментарями ми поговоримо в одному з наступних випусків розсилки. Вас чекають приклади управління репутацією бренда та персоналії, розгляд помилок і огляд інструментів.

Вплив брендингу на SEO

Робота з формування іміджу компанії має безпосередній вплив на пошукове просування сайту. По-перше, з'являється безліч природних посилань. По-друге, із зростанням впізнаваності компанії збільшується кількість брендових запитів і зростає брендовий трафік з пошуку, що також є позитивним чинником. Але варто пам'ятати, що брендовий трафік варто вести на релевантні сторінки («Головна», «Про компанію», «Товарні розділи»), оптимізовані під відповідні ключові запити (Title, Description, контент).