Перелінковка на комерційному сайті

Якщо ви що-небудь знаєте про такі схеми лінкування сторінок, як «кільце», «зірочка», «ієрархічна» та інші, то радимо вам про них скоріше забути. Сьогодні при оптимізації перелінковки сайту необхідно виходити не з принципу перерозподілу ваги між просуваються сторінками, а орієнтуватися на вигоду, яку одночасно можуть отримати і відвідувач майданчики, і ви, як її власник.

 

Що і як пов'язувати?

Завдання перелінковки зводиться до того, щоб зв'язати між собою стратегічно важливі розділи та документи сайту, направити відвідувача по конверсійним шляхам і мотивувати його до вчинення цільового дії. У практиці SEO такий принцип перелінковки можна вважати, безумовно, позитивним фактором, оскільки він працює на підвищення якості ресурсу, покращує його поведінкові характеристики і сприяє залученню цільової аудиторії за розширеною групи запитів. Як все це реалізувати, що і з чим зв'язати - ми розповімо далі.

 

1. Картка товару

1.1 перелінковка з інформаційною сторінкою

 

Користувачі пошукових систем формують різні типи запитів щодо товарів або послуг, які шукають. Наприклад, вибираючи мобільний телефон, вони запитують не тільки вартість моделі, але й довідкову інформацію про неї.

 

Коло інтересів таких потенційних клієнтів можна виявити декількома способами:

  • за допомогою сервісу статистики за словами (Яндекс.Вордстат);
  • шляхом введення ключового запиту і отримання списку пошукових підказок (Мал.1);

Мал. 1. Пошукові підказки доступні і в Яндексі, і в Google

  • за допомогою ІНТЕНТ (посилань-кнопок під пошукової будівництвом Яндекса), що відображають потреби користувачів щодо запитуваного предмета (Мал. 2);

Мал. 2. ІНТЕНТ - інструмент пошукової видачі Яндекса

  • за рахунок асоціативних фраз в блоці «разом з даними запитом шукають», виведеного в нижній частині сторінки пошукової видачі (присутній у видачі обох пошукових систем).

 

З усіх фраз, отриманих в результаті аналізу, необхідно вибрати тільки ті, які будуть найбільш корисні для ваших клієнтів, і на їх основі створити додаткові сторінки з релевантним контентом. Наприклад, покупця смартфона може цікавити огляд апарату. У такому випадку його слід вести на окрему сторінку, лінковані з карткою товару. Інший варіант перелинковки - зі сторінкою, що містить околотематіческую статтю (наприклад, пояснює «Що таке App Store») (Мал. 3). Такий спосіб дозволить розширити семантичне ядро ​​і отримати додатковий цільовий трафік, тим самим роблячи позитивний вплив на просування основних комерційних запитів.

Мал. 3. лінковке картки товару з інформаційними сторінками

 

1.2 Пперелінковка з іншими товарами

 

Перелінковка кількох товарних позицій - на комерційних сайтах явище досить часте. Як правило, таким чином користувачеві пропонується подивитися рекомендовані товари або послуги. Однак варто звернути увагу на те, за яким принципом вони пов'язані між собою. Цей процес не повинен носити хаотичного характеру. В іншому випадку замість підвищення ймовірності кліка по посиланню можна отримати зниження ефективності інструменту лінкування.

 

Взаємні посилання оптимальні для наступних груп товарів:

  • схожі товари (аналогічне крісло в іншому кольорі);
  • доповнюють (камені і розжиг для біокаміна);
  • поєднувані (ліжко, комод тумба з однієї серії);
  • з категорії «з цим також купують» (згідно з даними з вашої системи аналітики, досить часто люди доглядають підходяще додаток до конкретно обраної ними позиції).

 

1.3 Тегування

 

Теги (мітки, представлені посиланням) можуть бути присвоєні кожному товару на сайті. Вони зручні тоді, коли потрібно описати продукт більш широким набором характеристик, повністю не вміщується в рамках меню. Наприклад, деякі користувачі шукають товар в заданому ціновому діапазоні (ноутбук до 30 тисяч рублів) або по якимось особливим ознаками (ігровий ноутбук, планшет для школяра). Це безліч цільових запитів, які можна і потрібно використовувати для просування вашого сайту. Під них необхідно створити окремі сторінки і облінкований з відповідними картками товарів або сторінками підкатегорій допомогою тегів.

 

2. Меню

2.1 Перелінковка з розділами сайту

 

Основне меню, зазвичай розташоване у верхній частині сайту, також утворює систему перелінковки, пов'язуючи головну сторінку з основними розділами сайту («Контакти», «Доставка», «Оплата» і т.д.). Щоб візуально не перевантажувати меню і зробити його зручнішим, бажано не використовувати в ньому більше семи посилань. Для цього необхідно по можливості об'єднати схожі розділи або структурувати їх внутрішніми сторінками. Окрему посилання на головну сторінку можна опустити, прописавши її в логотипі, на який зазвичай і клікають користувачі при поверненні до початку сайту.

 

 

2.2. Перелінковка з категоріями і підкатегоріями каталогу

 

Другий елемент навігації по сайту, який бере участь у перелінковці, - це меню каталогу (товарне меню). Воно найбільш важливо з точки зору SEO, ніж основне, так як розділи та підрозділи каталогу беруть участь в просуванні сайту. Навігаційні посилання на ці сторінки повинні бути оформлені відповідно до правил пошукової оптимізації.

Необхідно уникати надмірного повторення ключових слів в анкорах меню. Наприклад, розділ «Ліжка» меблевого магазину може включати в себе кілька підкатегорій: «односпальні ліжка», «дитячі ліжка», «двоспальні ліжка» і так далі. Щоб уникнути пошукового спаму в посиланнях підкатегорій слово «ліжка» можна виключити, для того щоб надати анкорами більш природний вигляд (наприклад, як це зроблено на сайті магазина mosdommebel.ru).

Також можна додати до посилань в меню важливий елемент юзабіліті - картинки. Вони покращують сприйняття тексту і підвищують швидкість кліка (Мал. 4).

Мал. 4. Іконки в товарному меню на сайті магазину ІКЕА

 

Висновки

Сьогодні критеріями якісної перелінковки є висока клікабельність внутрішніх посилань і хороші поведінкові фактори на сторінках, що просуваються, а не розподіл ваги і підвищення PR. Побудувати систему внутрішніх посилань, яка б приводила до таких результатів, досить складно, але, реалізувавши її, ви отримаєте дійсно сильний ресурс, здатний поборотися за кращі місця в ТОПі.