Партнери Yahoo звинуватили компанію в рекламному шахрайстві - розслідування CNBC

     Кілька джерел повідомили виданню CNBC про те, що рекламний бізнес Yahoo, що приніс компанії $ 1,15 мільярда в другому кварталі 2015, побудований головним чином на шахрайстві. Редакція CNBC поспілкувалася з низкою рекламних партнерів Yahoo, щоб з'ясувати корінь проблеми.

 

     Керівники кількох медіакомпаній та консалтингових фірм, які напряму співпрацюють з рекламним відділом Yahoo, розповіли, що рекламна programmatic-платформа фірми генерує переважно шахрайський рекламний трафік. Такий висновок вони зробили, не отримавши обіцяних результатів.

 

     Програматики-платформ Yahoo заснована головним чином на сервісі BrightRoll, придбаному компанією в листопаді 2014 року.

 

     Представники однієї з фірм, які співпрацюють з ІТ-компанією, повідомляють, що від 30% до 70% оголошень так і не з'явилися на обумовлених з Yahoo майданчиках. Основною проблемою було те, що фірми платили $ 20 за тисячу показів своєї реклами в прероллах відео (перед роликом), а насправді оголошення з'являлися всередині банерів, що повинно було скласти всього одну десяту від усієї вартості.

 

     Інше джерело повідомило, що BrightRoll отримує трафік насамперед з IP-адрес дата-центрів. З цього він зробив висновок, що більшість переглядів оголошень були створені шахрайським чином.

 

     Представник Yahoo в бесіді з CNBC спростував претензії. В офіційній заяві компанія зазначила, що завжди серйозно займалася якістю свого трафіку: «Ми ведемо індустрію вперед, пропонуючи незалежні показники переглядів і вимірювання шахрайського трафіку через наші рекламні платформи ...».

 

     В Yahoo відзначили, що компанія забезпечує контроль трафіку і його прозорість.

 

     Шахрайство - вкрай поширена проблема в digital-сфері, не тільки в Yahoo. Згідно з квітневим звітом компанії Distil Networks, що займається комп'ютерною безпекою, рекламне шахрайство обходиться індустрії в $ 18500000000 в рік.

 

     Фірма Forensiq у своєму звіті повідомляла про те, що рекламодавці щорічно втрачають близько $ 850 000 000 через обман тисяч додатків, що запускають невидиму для користувачів рекламу і які уповільнюють роботу пристроїв. Цей вид шахрайства працює таким чином: оголошення демонструються користувачам дуже швидко у фоновому режимі. У підсумку фірми платять за покази, що не мають реальної аудиторії.

 

     Інший вид шахрайства - показ на перевірених майданчиках оголошень розміром в один піксель, який людське око не вловлює. В інших випадках реклама зовсім не з'являється на тих сайтах, за які платила компанія.

 

     Джерела CNBC також поскаржилися на команду Yahoo з продажу реклами. Одна інформаційна компанія на умовах анонімності розповіла про те, як вела переговори з Yahoo про трансляцію важливого спортивної події через стрімінговую преміум-платформу Yahoo Screen.

 

     За словами джерела, угода не відбулася через непрофесіоналізм команди продажів ІТ-гіганта і проблем в інфраструктурі programmatic-платформи. Представник фірми звинуватив Yahoo в постійних комунікаційних збоях і непрозорості роботи системи.