Оптимізація неіснуючої сторінки

Внутрішня оптимізація сайту передбачає правильне налаштування всіх його сторінок і документів, у тому числі і з кодом помилки 404 (сторінка не знайдена). У теорії таких сторінок слід уникати, проте повністю виключити їх появу неможливо. Тому для запобігання проблем з індексацією ресурсу і втрат трафіку потрібно подбати про коректны відповіді сервера і грамотне оформлення «Сторінки 404».

 

Що таке «Помилка 404»

 

«Помилка 404» або «Not found» - це код відповіді сервера, який позначає, що запитувана сторінка не знайдена. Вона виникає при переході по так званим «битим» посиланням (внутрішнім або зовнішнім), які можуть з'являтися з ряду причин:

  • сторінка на сайті була видалена;
  • URL сторінки був змінений (контент переміщений в інший розділ);
  • допущені помилки у внутрішній перелінковці сайту;
  • некоректно прописане зворотнє посилання на зовнішньому ресурсі;
  • користувач помилився при наборі URL сторінки в браузері.
  • Стандартний шаблон відповіді сервера при запиті неіснуючої сторінки представлений нижче.

Мал. 1. Серверне повідомлення про запит неіснуючої сторінки

 

Вплив 404 помилки на SEO

 

Існує думка, що сторінки з помилкою 404 негативно впливають на ранжирування сайту в пошукових системах. Але якщо ми звернемося до довідки пошукової машини Google (справедливо і для Яндекса), то побачимо, що це не зовсім так. В цілому факт наявності на сайті неіснуючих сторінок не шкодить рейтингу сайту в органічній видачі. Більше того, такі сторінки іноді навіть необхідні, наприклад, коли в асортименті магазину якісь позиції більше недоступні, а користувачі можуть потрапляти на них з пошуку (видалені сторінки деякий час ще знаходяться в індексі). Або ж якщо в розміщеній зовнішньому посиланні була допущена помилка (site.ru/galleri замість site.ru/gallery), а можливості виправити її немає. У такому випадку запитуваний URL повинен повертати повідомлення про помилку 404.

Проте є ситуації, коли сторінки 404 менш бажані. Слід звернути увагу на коментарі Google, які стосуються не видалених, а переміщених сторінок. Такого роду битих посилань рекомендується по можливості уникати, налаштувавши 301-й редирект зі старого на новий URL. Це дозволить автоматично перенаправляти відвідувачів на коректну сторінку і видавати запитуваний контент. Редирект, в тому числі і правила повернення сервером 404-ої помилки прописуються у файлі .htaccess.

Щоб уникнути проблем з індексацією сайту необхідно правильно налаштувати відповідь сервера при зверненні до неіснуючих сторінок. Типова помилка - автоматичний 302-й редирект при переході по битою посиланням на підготовлену сторінку 404, яка повертає відповідь сервера 200 ОК, або перекидання відразу на головну сторінку. Обидва ці випадки ускладнюють індексування контенту, що може негативно відбитися на лояльності пошукової машини до сайту. Код статусу 404 - це єдине вірне рішення для відображення неіснуючих сторінок. Перевірити відповідь сервера для URL можна за допомогою цього інструменту.

 

Як не втратити відвідувачів

Стандартний вигляд сторінки 404 (один з можливих варіантів представлений на Мал.1) викликає у користувачів найрізноманітніші емоції, за винятком позитивних. Абсолютно нормальна реакція в даному випадку - негайне бажання покинути сайт. Щоб цього не допустити, необхідно замінити стандартний шаблон інформативним контентом, який дозволить утримати увагу відвідувача і спонукати його до подальшому переміщенню по сайту.

Сторінка 404 представлена ​​в HTML-форматі, тому її оформленням можна легко керувати, показуючи користувачеві зрозумілий йому зміст. Додайте сторінку в загальній концепції сайту, розмістіть логотип, текст, що пояснює, що запитувана сторінка не знайдена. Додайте посилання на головну сторінку або інші розділи сайту.


Мал. 2. Направляйте на інші розділи сайту

Надайте форму пошуку або дозвольте відвідувачам відправити повідомлення про непрацююче посилання, за яким вони потрапили на ваш сайт.

Мал. 3. Надайте можливість повідомляти про зовнішні «биті» посилання.

 

Проявіть фантазію. Щоб розрядити незручну ситуацію, можна додати нотку гумору.

 


Мал. 4. Утримуйте увагу за рахунок креативних елементів і гумору

 

Також на сторінці 404 допустимо розмістити інформацію про знижку або бонус, які користувач може отримати як компенсацію за заподіяні незручності.


Рис. 5. Не відпускайте відвідувача з порожніми руками, бонус значно підвищить його лояльність

 

Рішень і ідей оформлення незнайдених сторінок може бути безліч. Експериментуйте, і ваші користувачі це обов'язково оцінять.

 

Висновки

Найчастіше сторінки 404 залишаються без належної уваги вебмастера, і абсолютно несправедливо. Жоден сайт не застрахований від появи «битих» посилань, а це загрожує втратою відвідувачів, які дістаються чималим трудом. Цікава, інформативна, грамотно налаштована сторінка, що повідомляє про помилку, дозволить знизити невдоволення користувачів і поліпшити поведінкові метрики сайту. Відстежувати відвідування сторінки 404 і спостерігати активність на ній можна за допомогою лічильників статистики.