Новинні агрегатори хочуть зобов'язати перевіряти достовірність новин

     До Держдуми внесений законопроект, за яким іноземцям заборонять контролювати більше 20% у великих новинних агрегаторах, пише «Комерсант». Аналогічна заборона з початку 2016 року діє для всіх ЗМІ.

 

     Законопроект торкнеться тільки великих проектів - з аудиторією більше 1 млн на добу. Їх реєстр буде вести Роскомнагляд. Крім того, агрегатори зобов'яжуть «перевіряти достовірність поширюваної суспільно значимої інформації», навіть якщо джерелом інформації стали інші ЗМІ.

 

     Один з авторів законопроекту Олексій Казаков каже:

 

     Ідеологічні маніпуляції мають місце, і ми повинні їх контролювати і мінімізувати іноземний вплив.
Про інше співавтора Олександрі Ющенко «Комерсант» пише:

 

     Він послався на соціологічні дослідження, за якими близько 60% користувачів черпають новини не через традиційні ЗМІ, а в пошукових програмах і агрегаторах. «Такі ресурси визначають новинну порядку, ранжуючи новини. Ця функція вимагає такої ж відповідальності, як у ЗМІ », - зазначає він, підкреслюючи, що недостовірність інформації може бути пов'язана і з« заангажованим розміщенням новин »в топах.

 

     «Яндекс» говорить, що його медіа сервер не зможуть продовжити роботу, якщо нові умови візьмуть:

 

     Кожен день «Яндекс.Новини» індексує більше 100 тис. Новинних повідомлень від майже 7 тис. Джерел. У «Яндекс.Новостей» немає редакції, сервіс автоматично збирає повідомлення від партнерів і в тому ж вигляді показує їх заголовки і фрагменти. Повні тексти новин новинний агрегатор «Яндекса» не публікує - читачі переходять за посиланнями на сайти партнерів. Таким чином, «медіа сервер» об'єктивно обмежений в можливості перевірки законності та достовірності новинної інформації, підготовленої третіми особами, і не може нести відповідальність за таку інформацію.
Історії про перетворення Яндекс.Новостей в ЗМІ вже багато років, схожі депутатські ініціативи звучали, наприклад, 2 роки тому. У відповідь Яндекс терпляче пояснював, що картину дня малюють алгоритми.

 

     У листопаді 2015 року Роскомнадзор зареєстрував в якості ЗМІ сервіс «Яндекс.Медіа». Ця служба за допомогою алгоритмів і без участі людей пише невеликі новинні замітки на основі власних даних пошуковика. Тематика новин в Яндекс.Медіа обмежена «пробками», погодою і пошуковими «трендами».