Комерційна релевантність в Яндексі

Термін комерційна релевантність був введений фахівцями Яндекса і представлений в доповіді на міжнародній конференції World Wide Web Conference в 2013 році. Це другий з критеріїв (перший - тематична релевантність), на підставі яких оцінюються сайти при їх ранжуванні по комерційним запитам: пошукова машина аналізує релевантні даному запиту майданчики і позиціонує їх залежно від здатності задовольняти потребу покупців з пошуку. Важливо не просто запропонувати користувачам зручну і привабливу онлайн-платформу, де вони можуть купити товар або замовити послугу, але й забезпечити належний рівень сервісу і надійності.

Показники, згідно з якими Яндекс визначає комерційну релевантність сайтів, носять назву комерційних факторів. Їх перелік ми наводимо нижче (деякі з пунктів можуть бути факультативними - залежно від тематики бізнесу).

Контент

Зі змісту сайту відвідувачі отримують уявлення про діяльність компанії, її послуги та сервісі, знижки, способах доставки, графік роботи та іншої необхідної для здійснення угоди інформації. Брак інформації знижує поріг лояльності користувачів і їх задоволеність знайденим результатом - отже, знижується комерційна релевантність всього сайту.

1. Інформація про компанію

1.1. Контактні дані в шапці сайту:

  • телефон з кодом міста;
  • адресу або назва міста.

1.2. Розділ сайту «Контакти»:

  • адресу головного відділення та філій;
  • телефон з кодом міста;
  • Адресаа електронної пошти;
  • месенджер;
  • посилання на представництва в соціальних мережах;
  • графік роботи;
  • схема проїзду на особистому і громадському транспорті (текст + інтерактивна вбудована карта з міткою);
  • мікророзмітки для участі в сервісі Яндекс.Довідник і поліпшення сниппета сайту в результатах пошуку.

1.3. Розділ сайту «Про компанію»:

  • короткий опис діяльності (презентація);
  • фото інтер'єру та екстер'єру;
  • фото та імена співробітників;
  • форма зворотного зв'язку.

2. Інформація про товари і послуги

2.1. Детальний опис:

  • лаконічний, але інформативний текст (для популярних груп товарів допускається запозичення опису виробника, технічних характеристик);
  • якісні уникализировать картинки (бажано з декількох ракурсів);
  • розміщення блоку відгуків;
  • рекомендація додаткових або супутніх позицій.

2.2. Актуальні ціни на весь представлений спектр послуг або асортимент товарів.

3. Інформація про сервіс

3.1. Розділ сайту «Доставка та оплата»:

  • вказівку регіонів доставки, способів та вартості;
  • візуалізація (карта зон і вартості доставки);
  • вказівку доступних способів оплати товарів або послуг;
  • список пунктів самовивозу з адресами і схемами проїзду.

3.2. Картка товару:

  • вказівка ​​вартості і термінів доставки товару для обраного регіону;
  • інформація про можливість самовивозу товару.

4. Відсутність сторонньої реклами

Рекламні банери, попандери і посилання на сторінках продає сайту знижують його комерційну релевантність.

Функціонал

Зручність користування також є критерієм задоволеності відвідувачів сайту. Спосіб організації каталогу, процес оформлення замовлення, консультування в режимі реального часу і ряд інших функціональних сервісів на сайті в значній мірі впливають на поведінку користувачів і прийняття ними рішення про покупку.

1. Навігація по сайту

1.1. Структура меню:

  • основне меню із зазначенням загальних розділів сайту (зазвичай розташовується в шапці);
  • товарне меню (каталог) в сайдбарі.
  1. Навігація по типу «хлібні крихти».
  2. Посторінкова розбивка для структуризації великого обсягу товарів усередині категорії.
  3. Фільтри та пошук
  4. Розміщення сервісу пошуку по сайту (за ключовими словами).
  5. Можливість конкретизації пошуку за рахунок системи фільтрів.
  6. Каталог
  7. Ієрархічна організація каталогу (створення розділів і підрозділів).
  8. Взаємодія з товарними позиціями
  9. Наявність працюючого функціоналу «кошик».
  10. Можливість тимчасово відкласти товар (додати в «список бажань»).
  11. Наявність сервісу «повідомити про надходження відсутнього товару».
  12. Розміщення соціальних кнопок «подобається» і «поділитися».
  13. Онлайн-підтримка
  14. Використання сервісів зворотного дзвінка, онлайн-консультацій (але без нав'язливого переслідування при відмові користувача від сервісу).

6. Безпека транзакцій

Використання захищеного протоколу https при онлайн-оплаті покупки / замовлення з сайту.

Параметри сайту і сторінок

Внутрішня оптимізація є серйозним сигналом про якість сайту для пошукової машини. Крім контентної частини слід грунтовно опрацювати мета-опис сторінок, грамотно налаштувати CMS і забезпечити адаптацію сайту для перегляду на мобільних пристроях.

1. Заголовки сторінок

  • Title унікальний для кожної сторінки.
  • Довжина Title не перевищує 70 знаків з пробілами.
  • Зміст Title відображає суть сторінки і має входження ключового слова (але виключає пошуковий спам).
  • URL
  • Короткі адреси з ЧПУ-структурою.
  • Входження ключових слів (транслитерирование назв категорій, товарів).
  • Рівень вкладеності сторінок - не більше трьох кліків від головної.

3. мікророзмітки

3.1. Структуризація контенту товарних сторінок і сторінки про компанію за допомогою формату Sсhema.org (для отримання розширених сніпетів та участі в партнерських сервісах Яндекса).

4. Мобільна адаптація

4.1. Адаптація сайту для зручності мобільних користувачів будь-яким з доступних способів.

4.2. Забезпечення індексації мобільної версії сайту і її коректної роботи.

Комерційні показники

Дана група факторів вказує на конкурентні переваги компанії з точки зору якості сервісу, ціноутворення, широти асортименту і інших бізнес-показників.

1. Асортимент

  • Прагнення до максимального різноманітності товарів в даній ніші.
  • Забезпечення конкурентних цін.
  • Програма лояльності
  • Використання системи знижок.
  • Розміщення інформації про знижки в текстовому вигляді (у розділі, в картці товару) для можливості індексації інформації роботом.

2.3. Наявність програми лояльності для постійних клієнтів.

Представництва в соціальних мережах

Соціальні сигнали (зворотні посилання і згадки компанії в соціальних мережах) розцінюються Яндексом як позитивні для оцінювання сайту, особливо в популярних комерційних тематиках. Для їх залучення необхідно створити офіційні представництва в соціальних медіа (не у всіх, а тільки там, де присутня цільова аудиторія) і розмістити на сайті відповідний віджет групи.

Участь у партнерських сервісах Яндекса

На даний момент не доведено, але й не спростовано, що участь комерційної майданчика в партнерських сервісах Яндекса (Маркет, Подорожі, Нерухомість та інших) вносить якої-небудь внесок у її ранжування. Однак можна припустити, що таким чином Яндекс отримує певну інформацію про компанію та її послуги. Згодом дані відомості можуть бути використані і при оцінці комерційної релевантності сайту.

Висновки

Просування сайтів, що продають товари і послуги, відрізняється високим рівнем складності і вимагає ретельного опрацювання всіх груп факторів: внутрішніх, зовнішніх і властивих тільки даному типу майданчиків - комерційних (оптимізація самої платформи, а також бізнес-процесів компанії). Наведений вище чек-лист допоможе вам провести швидкий аудит сайту, оцінити ступінь його оптимізації і при необхідності внести необхідні доопрацювання, щоб поліпшити його видимість з комерційних запитах в пошуковій системі Яндекс.