Графіка як ефективний елемент сайту

Пройшли ті часи, коли у користувачів інтернету не було вибору, з якими сайтами взаємодіяти. Сьогодні різноманіття майданчиків настільки велике, що вимоги до них пред'являються вкрай високі. Якщо сайт «не дотягує» за якими-небудь параметрами, завоювати увагу вибагливої аудиторії буде вкрай складно, а часом і зовсім неможливо. Сьогодні ми поговоримо про важливий конверсійний елемент веб-ресурсу - графіку - і про його ефективне використання в контенті.

 

Цілі використання графіки

1. Залучати увагу

Перше враження про сайт складається виключно з його «одягу», тобто за зовнішнім виглядом. Рішення зупинитися на цьому ресурсі або продовжити пошуки інформації далі приймається користувачем виключно візуально. Навіть якщо сторінки оптимізовані, наповнені цікавими, унікальними текстами і мають хорошу видимість в пошукових системах, поведінкові метрики можуть бути не зовсім задовільними у разі відсутності (або надлишку) візуального контенту. Якісні графічні елементи відіграють роль своєрідного «гачка», який «чіпляє» погляд і втягує в процес взаємодії.

 

2. Залучати в воронку продажів

Більше 90% споживачів роблять покупки в мережі на підставі того, що вони бачать. Виходячи з цього, конверсійний шлях на сайті слід в обов'язковому порядку забезпечити графікою. Серйозна помилка багатьох інтернет-магазинів полягає в тому, що вони виставляють товар на вітрину всього з одним зображенням, що обмежує уявлення про його зовнішній вигляд і функціональні особливості. Це негативно позначається на конверсії і зводить нанівець ефективність заходів, спрямованих на просування проекту.

 

3. Ілюструйте зміст

Фізіологією людини обумовлений той факт, що візуальна інформація обробляється і засвоюється нами набагато швидше текстової (в 60 000 разів!). Тому будь-який, навіть дуже складний, матеріал буде сприйматися набагато легше, якщо його зміст проілюструвати. При цьому абсолютно не важливо, розповідаєте ви про визначні пам'ятки Флоренції або розбираєте рішення Базельського рівняння: супровідна графіка буде завжди доречна.

 

4. Мотивуйте поширення контенту

Зверніть увагу на те, який тип контенту переважає на найпопулярніших сайтах інтернету - в соціальних мережах. Близько двох третин обсягу всієї інформації тут припадає на графічні файли. Користувачі охоче діляться фотографіями, відео, «мемами» і беруть участь в їх обговоренні. Використовуючи візуальний контент, ви отримуєте можливість збільшити охоплення аудиторії і сформувати природну кількість посилань без додаткових маркетингових витрат.

 

Засоби, які можна використовувати

Сам по собі факт наявності графіки на сайті ще не гарантує досягнення результату. Як і скрізь, тут потрібно вміння правильно вибрати формат і доречно його застосувати. З цієї причини ми не тільки публікуємо перелік засобів візуального контенту, але і пропонуємо відповідні рішення під конкретні завдання.

 

Подання продукту

Завдання полягає в тому, щоб показати товар або послугу (в інтернет-магазині, на сайті компанії або сторонньої майданчику) «обличчям», тобто у всіх деталях.

 

Для цього можуть служити:

  • власні якісні фотографії або унікалізовані картинки постачальника (товар бажано представити в кількох ракурсах);
  • відео (огляд, презентація, інструкція, вебінар), що підвищує сприйняття і запам'ятовування контенту за рахунок поєднання візуального ряду і аудіоряду;
  • мокап (англ. Mockup) - тривимірний макет для презентації, наприклад, мобільного додатку або акційного товару, відображуваного на реальних об'єктах (екранах пристроїв, білбордах), - можна створювати самостійно за допомогою редакторів і шаблонів, отримуючи статичні або анімовані макети.

Тут може бути скріншвід картки товару новорічної тематики

  • інфографіка, що дозволяє в лаконічній наочній формі показати функціонал сервісу, склад послуги або продукту (для створення інфографіки можна використовувати спеціальні сервіси, наприклад piktochart.com).

 

Розповідь про компанію

Забудьте про фотографії усміхнених людей з фотостоків при оформленні сторінки «Про компанію» або «Наша команда». Це виглядає не тільки непереконливо, а й безглуздо.

Замість цього покажіть відвідувачам вашого сайту:

  • реальні фото команди в робочому інтер'єрі або невимушеній обстановці;
  • відео, в якому можуть бути поміщені вітання керівника, історія успіху, екскурсія по офісу, корпоративні традиції і безліч інших сценаріїв, що будять почуття довіри користувачів;
  • комікси і замальовки, які зроблять контент запам'ятовується і поліпшать поведінкові характеристики сторінки.


Рис. 2 Комікс зі сторінки сайту seopult.ru

 

Створення огляду, інструкції, освітньої статті

 

У будь-який навчальний або презентаційний матеріал просто необхідно включити візуальний контент. Головна умова - він повинен бути релевантним змісту і нести в собі практичну користь, а не просто служити декоративним додатком.

 

В якості пояснюючих засобів можна включати:

  • скріншоти інтерфейсу, веб-сторінок;
  • схеми, накидані «від руки», так звані «малюнки на серветці», які можна порівняти за значимістю із записами на дошці в аудиторії;

 

Графіка в стилі «замальовок на серветках»

 

  • діаграми, графіки;
  • відео, що дозволяє скоротити до мінімуму обсяг текстового контенту;
  • інфографіка;
  • фотографії, колажі, які наділяють текст експресією, що демонструють процес або результат (улюблений прийом авторів рецептів)


Рецепт в стилі японського мінімалізму з кулінарної книги IKEA

 

Крім перерахованих вище засобів візуалізації, також можна згадати «меми» і листівки, які носять розважальний характер і активно поширюються користувачами соціальних мереж. Пару слів варто сказати і про іконки, що виражають будь-яку дію або предмет, що мають важливу функцію структурування контенту і підвищують його читабельність. Безліч готових іконок можна знайти на сайтах thenounproject.com і roundicons.com.

 

Висновки

З усього різноманіття засобів візуального контенту ви можете вибрати ті ідеї, які більшою мірою підходять для вирішення конкретних завдань. При цьому варто пам'ятати, що надлишок інформації впливає так само негативно на її сприйняття, як і недостача, тому все має бути в міру. Експериментуйте, вивчайте переваги вашої цільової аудиторії, заміряйте результати роботи використовуваних графічних елементів (вважайте конверсії, вивчайте карту кліків) - це допоможе знайти найбільш прийнятні варіанти і підвищити ефективність контенту вашого сайту.