Аналітик Sap відчитав «Яндекс»: Пошуковик хоче забрати посилальні бюджети, не дає зручних інструментів, бреше щодо результату при знятті посилань

     Провідний аналітик Wizard.Sape Юрій Софінов в колонці в «Таємниці Фірми» агресивно висловився проти того, як «Яндекс» викочував і просуває тему «Минусинска».

 

     На його думку, основна причина шуму навколо алгоритму в тому, що «Яндекс» хоче посилальні бюджети.

 

     Якщо SEO-посилання не заважають (або не дуже сильно заважають) ні користувачам, ні «Яндексу», для чого ж кожна зміна свого алгоритму, що стосується посилань, «Яндекс» перетворює в галасливу піар-кампанію? Я можу пояснити це тільки інтересом до посилальних бюджетів. Результатом паніки, посіяної «Яндексом» в 2015 році, як вже зазначалося вище, стало перетікання посилальних бюджетів в контекстну рекламу «Яндекса», що, в свою чергу, призвело до її подорожчання, з одного боку, і до великої невизначеності в сфері SEO, з іншого.


     При цьому веб-майстрам не дали зручних інструментів, хоча Google в подібній ситуації - дав.

 

     Тут доречно буде відзначити, що у Google аналогічний алгоритм Penguin працює з 2012 року, і він мирно співіснує з SEO-індустрією. В рамках боротьби з неякісними посиланнями Google дав вебмайстрам інструмент Disavow Links, що дозволяє скасувати вплив на ранжування будь-якого зовнішнього посилання на їх сайти. Таким чином, виключена можливість нанесення навмисного шкоди з боку конкурентів. «Яндекс» ж, караючи за посилання, подібного інструменту не запропонував.


     Трохи самореклами і цифр про те, що посилальні санкції, по-перше, вводяться не зовсім так, як обіцялося, а по-друге, знімаються теж не так, як заявлено.

 

     Більш свіжа статистика Sape.ru також свідчить, що тисячі сайтів, що просуваються за допомогою SEO-посилань, до сих пір успішно ростуть в пошуку. За вісім місяців, з березня по листопад 2015 року (в період, коли «Минусинськ» вже щосили лютував), сайти, які наростили свою кількість посилань до 100-500 посилань, виросли за видимістю в «Яндексі» майже у вісім разів, а сайти,які наростили кількість посилань понад 500, зросли приблизно в 15 разів. При цьому під санкції «Минусинска» потрапило за весь період менше 1% всіх сайтів, що просуваються в Wizard.Sape. 

 

     Представники «Яндекса» обіцяють: якщо, потрапивши під санкції, ви знімете всі посилання, позиції у видачі відновляться до предсанкціонного рівня. На практиці відбувається наступне: сайти, що знімають посилання повністю, повертають лише третину від початкового рівня видимості. Якщо ж зняти не всі посилання, а обмежитися чищенням «поганих», то, вийшовши з-під санкцій, в середньому втрачається всього половина видимості, яку потім можна відновити повністю за рахунок нових посилань і подальших робіт по просуванню.